خبرگزاری کار ایران

ادارات و دستگاه‌های دولتی بیشترین مصرف برق را در تهران دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۳۷

استاندار تهران با بیان اینکه شهر تهران ظرفیت مصرف بسیار زیادی نسبت به کل کشور دارد، ادامه داد: بخش صنعتی کم‌ترین مصرف را دارد و بیشترین مصرف در بخش اداری، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و بعد بخش خانگی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا فخاری در حاشیه بازدید از دیسپچینگ شرکت توزیع برق تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد تغییرات پایه ای و اساسی در نظام تامین، توزیع، کنترل و اندازه گیری شبکه برق تهران بزرگ هستیم که نشان از درایت و برنامه ریزی درازمدت دارد. 

وی با بیان اینکه تلاش می شود برق مردم به موقع تامین شود، افزود: برق یکی از ابزارهایی است که بشر در روند زندگی به آن عادت کرده است و قطع آن بی اطمینانی ایجاد می کند، پایه اصلی همه ابزارهایی که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برق است، طبیعتا برای توزیع مستمر آن تلاش می شود. 

استاندار تهران به استفاده از خوب از ظرفیت‌های الکترونیکی و به‌خصوص نظام ارتباطی مشخصی که می‌تواند لحظه‌به‌لحظه و نقطه‌به‌نقطه همه عوامل مصرف را مشخص کرده و اختلالاتی که ممکن است در سیستم ایجاد شود را مورد شناسایی قرار دهد اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های این امر رسیدگی به‌موقع به امر خاموشی‌ها است.

فخاری ادامه داد: بر اساس ابتکار توزیع تهران از طریق جی. آی. اس می‌توانند همه نقاط شهر تهران را در کنترل داشته باشند و به‌محض قطع برق تیم‌های عملیاتی می‌توانند به‌موقع اقدام کنند این از مزیت‌های بسیار خوبی است که در شبکه پیش‌بینی‌شده است.

استاندار تهران گفت: استفاده از ظرفیتهای الکترونیکی و خصوصا نظام و سیستم  ارتباطی می تواند نقطه به نقطه همه عوامل و نوع مصرف را اختلالات سیستم را مورد شناسایی قرار دهد. 

وی تهران با بیان اینکه در بخش اداری، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و بعد بخش خانگی بیشترین مصرف برق را در تهران دارند، گفت: باید با سیستم‌های کنترلی نظارت دقیقی بر میزان مصرف بخش اداری انجام شود.

فخاری با بیان اینکه شهر تهران ظرفیت مصرف بسیار زیادی نسبت به کل کشور دارد، ادامه داد: بخش صنعتی کم‌ترین مصرف را دارد و بیشترین مصرف در بخش اداری، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و بعد بخش خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم از ابزارهای کنترلی نظارت دقیقی بر مصرف اداره‌ها و سازمان‌ها داشته باشیم تا ظرفیت جبرانی برای کمبود برق در پیک مصرف تابستان داشته باشیم.

استاندار تهران تغییر ساعت کار اداری راهم عامل مؤثری در مدیریت مصرف دانست و افزود: مدیریت بر مصرف از طریق پیش‌بینی‌ها و طرح‌ریزی‌های جدید باید صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز