خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

افزایش قیمت خودرو ادامه دارد/ قیمت روز انواع خودروهای چینی و ایرانی در بازار

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۶۴

به گفته یک کارشناس بازار خودرو جریان افزایش قیمت انواع خودرو در کشور همچنان ادامه دارد و در یک ماهه گذشته خودروهای وارداتی 10 درصد، خودروهای چینی 30 درصد و خودروهای تولید داخلی 15 درصد افزایش قیمت داشتند.

محمود مخلص، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از افزایش قیمت انواع خودرو در بازار ایران در چند هفته گذشته خبر داد و گفت: از حدود یک ماه پیش قیمت خودروهای خارجی 10 درصد افزایش را تجربه کرده، تقاضا برای انواع خودرو از جمله خودروهای وارداتی بالا و عرضه پایین است؛ در چنین شرایطی اخبار مربوط به وارد نشدن خودرو که از حدود یک ماه پیش از منابع غیرسمی نشر داده شده جو بازار را از خود متاثر کرد و این افزایش قیمت را رقم زد.

وی افزود: هر چند مجلس هم به رکود بازار خودرو واکنش نشان داد و دولت را برای تغییر این رویه تحت فشار گذاشت اما هنوز اتفاقی رخ نداده که بر بازار خودروی کشور به طور واقعی تاثیر بگذارد و زمینه کاهش قیمت را فراهم آورد. این موضوع در مورد خودروهای داخلی هم صادق است و هر آنچه در مورد تولید و واردات خودرو اطلا‌ع‌رسانی شده تنها در حد حرف است و هنوز بازار خودروی کشور عملکردی را مشاهده نکرده است.

این کارشناس ادامه داد: افزون بر اینها افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر هم احتمال کاهش قیمت خودروهای وارداتی را در ابهام قرار داده و حتی می‌تواند به افزایش بیشتر این قیمت اقلام را دامن بزند. همچنین افزایش قیمت دلار سرمایه‌داران را در معامله انواع ماشین‌های خارجی و حتی داخلی مردد کرده است.

مخلص در ادامه از افزایش 30 درصدی قیمت ماشین‌های چینی در ماه جاری خبر داد و در تشریح قیمت انواع خودروهای چینی در بازار گفت: در حال خودروهای جک G7 یک میلیارد و 850 میلیون تومان، لاماری یک میلیارد و 800 میلیون تومان، فیدیلیتی یک میلیارد و 950 میلیون تومان، هایما S5 یک میلیارد و 750 میلیون تومان، دیگنیتی پرستیژ یک میلیارد و 925 میلیون، تیگو7 و پرومکس یک میلیارد و 950 میلیون معامله می‌شوند.

وی اضافه کرد: ماشین‌های تولید داخل نیز به دلیل محدودشدن عرضه همچنان جریان افزایش قیمت را تجربه می‌کنند و قیمت آنها در چند هفته گذشته 15 تا 20 درصد رشد داشته است؛ در حال حاضر پژو پارس TU5  تقریبا 738 میلیون تومان، 207  اتومات 922 میلیون تومان، سمند سورن پلاس 560 میلیون تومان، تارای اتومات یک میلیارد و 72 میلیون تومان معامله می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز