خبرگزاری کار ایران

جهش در نرخ ترانزیت کانتینر و سوخت در پی تنش‌های دریای سرخ

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۹۹۶

تهدید کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب المندب بر نرخ ترانزیت کانتینر و نیز قیمت سوخت سایه افکنده است.

به گزارش ایلنا از «اسپوتنیک»؛ مسئولان حوزه ترانزیت به رسانه‌های امریکایی گفتند که نرخ ترانزیت کاتینر در پی حملات هوایی امریکا و بریتانیا به یمن شاهد جهش بوده است.

حملات انصارالله یمن به کشتی هایی با مبدا و مقصد اسرائیل منجر به اجتناب اغلب کشتی های کانتینری از عبور کانال سوئز شده است.

این موضوع موجب شده تا شاخص استاندارد شانگهای برای حمل و نقل کانتینری به صورت هفتگی بیش از 16 درصد و شاخص نرخ فوری ترانزیت کانتینرها از بنادر چین از اواسط دسامبر گذشته 114 درصد افزایش یابد.

شرکت کلارکسونز که پیشرو در کارگزاری کشتی است، اعلام کرد که نرخ ترانزیت در مسیر شانگهای به اروپا با 8.1 درصد افزایش به 3101 دلار برای هر کانتینر 20 فوتی در مقایسه با هفته گذشته رسیده است.

همچنین نرخ ترانزیت کاتینر از ساحل غربی امریکا با 43.2 درصد افزایش به 3974 دلار برای هر کانتینر 40 فوتی رسید.

گفتنی است امریکا و بریتانیا بامداد جمعه حملاتی هوایی علیه مواضع انصارالله در یمن انجام دادند.

روز شنبه نیز ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناو نیروی دریایی ایالات متحده با موشک یک سایت راداری انصارالله را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز