خبرگزاری کار ایران

گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان در زمینه‌های تجاری، مالی و تبادل برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۵۹

دبیر ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از ایجاد ارتباط الکتریکی میان ایران و تاجیکستان، مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان، روابط تجاری و مالی در این اجلاس خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مجتبی اکبری" با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان گفت: تأکید بر بررسی و همچنین دستیابی به بند‌ها و اسناد در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و اجتماعی در جهت عملیاتی و اجرایی شدن آن در این اجلاس سه روزه مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکسال طرف تاجیکستانی و دستگاه‌های ایرانی بر سر موضوعات بند‌های مورد نظر طرفین، بحث داشته‌اند، ادامه داد: مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان، روابط تجاری، ارتباط الکتریکی میان ایران و تاجیکستان، بحث‌های مالی و سایر موضوعات دیگر را در این کمیسیون مدنظر قرار خواهیم داد.

بنا بر این گزارش در راستای اهداف این اجلاس "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو با "امامعلی رحمان" رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در این اجلاس ملاقات می‌کند.

اجلاس مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان توسط دبیران کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شده است و آئین اختتامیه که شامل امضا و مبادله سند همکاری است، با حضور رؤسای کمیسیون مشترک (وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان) برگزارمی‌شود.

بنا بر این گزارش این اجلاس از امروز(سه‌شنبه) گشایش یافته و تا پنج‌شنبه به میزبانی وزارت انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان در شهر دوشنبه ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز