خبرگزاری کار ایران

جزئیات برنامه‌های همکاری‌ آبی و نشست چهارجانبه اتصال شبکه‌های برق در شانزدهمین کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۹۲۵

دبیر ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان ، جزئیات برنامه‌های اجرایی شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان که از پنجم دی ماه جاری در شهر دوشنبه آغاز کار می‌کند را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مجتبی اکبری" با اشاره به آغاز به کار شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در اواسط هفته جاری، گفت: این اجلاس قرار است از روز سه‌شنبه گشایش و تا پنج‌شنبه به میزبانی وزارت انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان در شهر دوشنبه ادامه یابد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو در ادامه افزود: این اجلاس توسط دبیران کمیسیون مشترک دو کشور افتتاح خواهد شد و آئین اختتامیه که شامل امضا و مبادله سند همکاری است، با حضور روسای کمیسیون مشترک (وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان) برگزارمی‌شود.

وی ادامه داد: از جمله رویدادهای جانبی این اجلاس می‌توان به برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه چهارجانبه با وزیران ایران، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان با موضوع اتصال شبکه‌های برق کشورها به یکدیگر اشاره کرد.

دبیر ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان درادامه یادآور شد: همچنین قراراست یادداشت تفاهمی بین موسسه تحقیقات آب (وزارت نیرو)، مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) و شرکت دولتی موسسه تحقیقات مهندسی آب و بهبود (وزارت انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان) با هدف تاسیس یک چارچوب برای همکاری‌ها بین شرکت‌کنندگان در زمینه تحقیق و مطالعه در مورد جنبه‌های مختلف آب امضا و مبادله شود.

اکبری اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های این کمیسیون مشترک می‌توان به دیدار "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو با "امامعلی رحمان" رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان اشاره کرد. در این دیدار در راستای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مذاکراتی صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: در پایان این اجلاس قرار است وزیر نیرو از نیروگاه راغون که به همت پیمانکاران توانمند ایرانی در تاجیکستان احداث شده است، بازدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز