خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد:

مقرر شد که ۵.۵ میلیون بشکه تولید نفت داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۱۴

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت با اشاره به پایلوت میدانی ازدیاد برداشت، گفت: مقرر شده که ۵.۵ میلیون بشکه تولید نفت داسته باشیم که ۹۰۰ هزار بشکه از محل ازدیاد برداشت خواهد بود که به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد و در این راستا لازمه آن فناوری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدمهدیا مطهری در نشست خبری کنفرانس مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت با بیان اینکه کسب رتبه اول وزارت نفت در حمایت از نخبگان و تولید بار اول نشان می دهد که زیست بوم فناوری و نوآوری در صنعت نفت کشور فعال است، اظهار داشت: ما این فرصت را  داشته ایم که از بازیگران زیست بوم استفاده کنیم که امیدواریم در آینده شاهد استفاده بیشتر از این ظرفیت ملی باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش تولید ما را به رشد اقتصادی مورد انتظار می رساند، افزود: تلقی ما از دانش بنیانی این است که از فناوری های پیشرفته برای بهبود بهره وری استفاده کنیم تا هزینه و زمان پروژه های تولیدی کاهش و کیفیت تولید افزایش یابد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت با اشاره به پایلوت های میدانی ازدیاد برداشت ، تصریح کرد: در سناریوی تولید روزانه ۵.۵ میلیون بشکه نفت، انتظار می رود که ۹۰۰ هزار بشکه آن از محل ازدیاد برداشت باشد و در این راستا لازم است تا به فناوری های آن دست یابیم.

وی با اشاره به برنامه های هوشمندسازی بیان داشت: طبق برنامه باید ۱۵ میدان نفتی و گازی با مفهوم دیجیتال هوشمند شده و ایجاد ارزش افزوده کنند. همچنین با این مقوله کارآفرینی برای نخبگان در حوزه IT فراهم می شود.

مطهری گفت: بر اساس ترازیابی جهانی، هوشمندسازی منجر به افزایش تولید، کاهش هزینه و مصرف انرژی می شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت همچنین بر لزوم استفاده از هوش مصنوعی در بحث اندازه گیری تصریح کرد: در شرکتهای بین المللی با تقویت این مفهوم شاهد بکارگیری ابزارهای مربوطه هستیم.

وی یادآور شد: در حوزه شیل های نفت و گاز و هیدراتهای گازی اقدامات خوبی با استفاده از ظرفیت زیست بوم انجام شده  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز