خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشگاه نیرو در پاسخ به ایلنا:

ارائه ۴۰ طرح فناورانه و نوآورانه در خصوص کاهش و جلوگیری از اتلاف شبکه/ امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان به صندوق شکوفایی تزریق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۴۵

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به تزریق ۱۰۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومانی مصوب به صندوق شکوفایی وزارت نیرو گفت: ۳۰ تا ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کاهش مصرف و جلوگیری از اتلاف شبکه وارد شده و طرح‌های خوبی ارایه کرده‌اند که در حال شناسایی آنها هستیم و وظیفه ما راهنمایی و ارتقای این طرح‌هاست‌.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید عمیدپور در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های پژوهشگاه این است که در فضای صنعت برق نفوذ اکوسیستم و زیست بوم فناوری را گسترش دهیم. 

وی گفت: امسال در کنار صنایعی که رشد و بلوغ پیدا کرده‌اند شرکت‌های دانش‌بنیان را نزدیک فضای نمایشگاه آورده‌ایم که حدود ۷۰۰ محصول و خدمات فناور را به نمایشگاه آورده‌اند که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسیر ارتقای این محصولات را خواهیم داشت. 

رییس پژوهشگاه نیرو گفت: صنعت فن بازار دارای کیفیت بالایی است و در مدت کوتاهی توانستیم این خلا که مقداری احساس می‌شد پر کردیم.  در این اکوسیستم نوآوری در صنعت برق را توسعه می‌دهیم و به عنوان اولین دستگاه‌های اجرایی کشور به دنبال این بودیم که فضای اکوسیستم و توسعه فناوری و نوآوری کشور را ارتقا دهیم که این نخستین فن‌بازار صنعت برق در کنار نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق خیلی نویدبخش است. 

وی با بیان اینکه حضور شرکت‌کننده‌ها در نمایشگاه ۶۳ درصد رشد داشته است.، افزود: امیدواریم از ۷۰۰ محصول ارائه شده با حمایت پارک علم و فناوری وزارت نیرو و فعال شدن صندوق وزارت نیرو از این پدیده‌ها حمایت کنیم و صنعت برق از این اتفاق بهره‌مند شود. 

عمیدپور اظهار داشت: در طول سال، فن‌بازارهای تخصصی اعم از هوشمندسازی صنعت برق و کلینیک های تخصصی حوزه سرمایش را داشتیم و به جوانان تحصیل کرده در این حوزه امید داده و از آنها حمایت می‌کنیم. 

وی درباره برنامه‌های حمایتی پژوهشگاه نیرو از فناوری‌ها و محصولات ارائه شده گفت: پارک علم و فناوری پلتفرم و سکویی است که روی آن قرار است حمایت شود و بخشی از حمایت‌ها از طریق صندوق شکوفایی انجام می‌شود و منابع خوبی قرار است به این صندوق تزریق شود.

عمیدپور گفت: هم‌اینک ۶۰ شرکت دانش‌بنیان را تحت حمایت داریم و باور نمی‌کردم که ۷۰۰ محصول جدید فناور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود. 

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق در تمامی بخش‌ها گفت: ۳۳ شرکت دانش بنیان در این رویداد شرکت کردند و ۶۸ محصول فناورانه را ارائه کردند که تعدادی از این‌ها را داریم حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساز و کارهای جدی هم در مدیریت مصرف برق پیگیری می‌شود که با همکاری توانیر و همراه اول انجام می‌دهیم و از ظرفیت‌های این دو استفاده می‌کنیم‌ تا تابستان امسال از نظر کمبود برق مشکلی نداشته باشند. 

عمیدپور در پاسخ به ایلنا درباره اقدام‌ها در خصوص کاهش پیک مصرف گفت: در این بیش از ۶۰۰ محصول فناورانه، ۱۳۰ مورد اقدام فناورانه در فن‌بازار ارائه شده که بخشی از این‌ها در جلوگیری از اتلاف شبکه موثرند.

وی با اشاره به تصویب واریز ۲۶۰۰ میلیارد تومان به صندوق شکوفایی وزارت نیرو گفت: امسال هزار میلیارد تومان به صندوق تزریق می‌شود. 

عمیدپور همچنین گفت: به دنبال پروژه برقی سازی برای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران هستیم و آنچه به ما بر‌می‌گردد اعم از برقی‌سازی خودروها و شارژرهای برقی است که در دست پیگیری است.

رئیس پژوهشگاه نیرو همچنین گفت: سه مصوبه ۴۰۰۰، ۴۵۰۰ و ۳۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه خورشیدی و بادی داریم که ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات (سه هزار بادی و ۸۵۰۰ مگاوات خورشیدی) در شورای اقتصاد مصوب شده است.

وی افزود: تا دو سه سال آینده با توجه به شرایط ناترازی درصد قابل توجهی از این محقق می‌شود. 

عمیدپور گفت: اگر هوشمندسازی با روند خوبی پیش برود شاهد اجرایی شدن این مصوبات و کاهش مصرف و مدیریت مصرف برق که بخشی به هوشمندسازی برمی‌گردد مقداری از ۱۰ هزار مگاوات ناترازی برطرف می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز