خبرگزاری کار ایران

فرزین فردیس، عضو هیئت رئیسه اتاق تهران:

سران سه قوه، برای حل مسئله انتخابات اتاق ایران، ورود کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۹۷۵

عضو هیات رئیسه اتاق تهران معتقد است: سران سه قوه باید به موضوع انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران با استفاده از اختیارات قوه‌ای و فرا قوه‌ای ورود کرده و از تعمیق شکاف میان بخش خصوصی و دولت جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا، فرزبن فردیس، عضو هیات رئیسه اتاق تهران گفت: ادامه رویه دولت در قبال انتخابات اتاق ایران، به افزایش شکاف میان بخش خصوصی از یک‌سو و دولت و حاکمیت از سوی دیگر خواهند انجامید.
وی ادامه داد: بعد از انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران در 28 خرداد، چند ماه پرالتهاب در را پشت سر گذاشتیم؛ درحالی‌که شرایط کشور ایجاب می‌کند این مسیر را طی نکنیم و شایسته است هرچه زودتر این مسئله در چهارچوب قانون حل شود.
او افزود: متأسفانه وقتی طرفین نمی‌توانند به یک راه‌حل قانونی برای حل مسئله برسند، به جای گفت‌وگو با یکدیگر تقابل می‌کنند. به همین دلیل می‌بینیم که اکثریت بخش خصوصی از برخی اظهارنظرهای وزرا استقبال نمی‌کنند و برخی تصمیماتی که در بخش خصوصی برای تقویت اقتصاد ملی گرفته می‌شود هم از سوی دولت و وزرای اقتصادی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. قطعاً ضرر این رویه متوجه هر دو طرف است و هم حاکمیت و دولت و هم بخش خصوصی و در نهایت مردم ایران آسیب خواهند دید.
فردیس با تأکید بر اینکه باید بر مبنای قانون این شکاف ترمیم شود، بیان کرد: برای ترمیم شکاف باید بر مشترکات تأکید کرد و اختلافات را نادیده گرفت. درحالی‌که در این مدت با تأکید بر اختلاف‌ها بر مواردی تأکید شد که با رواداری بیشتر و درک هدف‌های بزرگ‌تر می‌شد آن‌ها را نادیده گرفت و مسئله را حل کرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، گفت: انتظار ما از همه کسانی که دلسوز اقتصاد ایران هستند و برای بهبود شرایط رفاهی و زندگی مردم تلاش می‌کنند، این است که قبل از اینکه این شکاف تبدیل به دره مرگ غیرقابل‌ترمیم شود، دست به کار ترمیم آن شوند.
فردیس ادامه داد: دولتمردان و حکمرانان تجربه 40 ساله را نگاه کنند؛ هر بار که کسی و یا کسانی را از کشتی اقتصاد راندیم، این کشتی تنهاتر شده است. درحالی‌که باید به دنبال افزایش تعداد ساکنان آن و ایجاد انگیزه در آن‌ها بود.
او با تأکید بر ضرورت استفاده از اختیارات قوه‌ای و فراقوه ای برای این مسئله به نفع اقتصاد و مردم ایران، افزود: رئیس‌جمهور و هرکدام از روسای سه قوه می‌توانند به این موضوع ورود کنند. از آنجا که اتاق ایران و اعضای آن اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور دارد، شایسته ورود سران سه قوه برای حل موضوع است.
فردیس با بیان اینکه قریب به اتفاق اعضای هیات نمایندگان به رأی خود پایبند هستند، گفت: اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران هم برای تصمیم خودشان در انتخابات ارزش قائل هستند و هم عملکرد 5 ماهه هیات رئیسه در این دوره را رصد کرده‌اند. به همین دلیل مصمم هستند که از رأیشان دفاع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز