خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی:

برخورد با دستگاه‌هایی که قانون برخورداری از مولد اضطراری را رعایت نکنند/ خنثی‌سازی ۱۰ حمله سایبری به مراکز حیاتی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۳۰۹

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: ۱۰ حمله سایبری به مراکز حیاتی داشتیم که توانستیم به موقع خنثی‌سازی انجام دهیم و توسعه این رویکرد می‌تواند امنیت ما را در حملات سایبری بیشتر کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه مراسم هفته پدافند غیر عامل در شرکت توانیر در جمع خبرنگاران در ارزیابی مولدهای اضطراری برق گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه هم سطح بهره برداری و هم آماده به‌کاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی اظهار داشت: با توجه به موضوع گرم شدن زمین و افزایش حرارت هوا، استفاده از انرژی برق افزایش یافته است به طوری که در جایی با ناترازی مواجه می‌شویم بنابراین استفاده از ظرفیت مولدهای برق اضطراری در دستورکار جدی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: سال گذشته یک دستورالعمل جدی در قالب پدافند غیرعامل تعریف و ابلاغ کردیم که بر پایه آن، مراکز حیاتی، حساس، مهم و قابل حفاظت الزام دارند مولد برق اضطراری داشته باشند، در عین اینکه در شرایط قطع برق خدمات به مردم دچار اختلال نشود و تضمین لازم ارائه خدمات به مردم وجود داشته باشد.

به گفته جلالی، ما شاهد بودیم در برخی از مواقع، برق به هر دلیلی قطع می‌شد و مردم به لحاظ کارکرد دچار مشکل می‌شدند بنابراین این ظرفیت را به صورت مرتب و سالانه به شکل نمادین و همچنین به صورت موردی توسط استان‌ها مدیریت و کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال سازمان پدافند غیرعامل ضمانت اجرایی دستورات سازمان و برخورد با مستنکفین را در قانون ماده ۵۷۶ مجازات اسلامی پیش‌بینی کرده که جزو اولین مصوبات آن مولد برق اضطراری است، تصریح کرد: دستگاه‌ها موظف هستند که قانون یاد شده را رعایت کنند و با کسانی که کوتاهی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تمامی دستگاه‌های مشمول قانون استفاده از مولدهای اضطراری خواست که به لحاظ تداوم کارکرد خود و همچنین ارائه خدمات بهتر به مردم دستورالعمل مربوطه را مدنظر قرار دهند.

جلالی رقم آماده به‌کاری دستگاه‌ها برای تجهیز به مولد اضطراری را چهار هزار مرکز برشمرد و خاطرنشان کرد: رشد آماده به‌کاری دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته قابل توجه بوده است.

وی درباره رفع ناترازی برق و اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در این حوزه ابراز داشت: یکی از مولفه‌ها در این رابطه، مدیریت مصرف است. دستگاه‌هایی که خارج از استاندارد مصرف دارند، باید مدیریت شوند و ما هم در قالب دستورالعمل و آیین‌نامه باید بتوانیم آنها را به سمت الگوی مصرف هدایت کنیم. موضوع دیگر، آمادگی توانیر و مدیریت برق است که در شرایط اضطراری بتوانند مدیریت بحران داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه سال گذشته و سال قبل از آن شاهد بودیم که با اولویت بخش خانگی تلاش شد قطعی برق به صفر برسد و رضایتمندی خوبی را شاهد بودیم، ابراز داشت: مولفه سوم توسعه، تولید برق است چراکه کشور برای توسعه به برق نیاز دارد و با توجه به مشکلات ناترازی گاز باید به سمت برق هسته‌ای، ذغال سنگ‌سوز، بادی و خورشیدی برویم.

جلالی درباره حملات سایبری بیان کرد: با توجه به اهمیت برق این صنعت همواره جزو اهداف دشمن در حملات سایبری بوده است، پارسال تلاش‌هایی شد اما ما تولنستیم با اقدامات پیش‌دستانه حملات را در نطفه خفه و خنثی‌سازی انجام دهیم.

وی افزود: مجموعا ۱۰ حمله سایبری به مراکز حیاتی داشتیم که توانستیم به موقع خنثی‌سازی انجام دهیم و توسعه این رویکرد می‌تواند امنیت ما را در حملات سایبری بیشتر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز