خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرد؛

اجرای طرح نظارت بر ساخت وساز صنعتی با هدف تعیین تکلیف قراردادهای راکد /۸ هکتار از اراضی شهرک صنعتی ملوسجان آماده واگذاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۳۸۸

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از طرح ویژه نظارت و پایش ساخت وساز طرح های صنعتی خبر داد وگفت:در این طرح ساخت وسازها بررسی و درصورتی که متقاضیان بر اساس برنامه زمان بندی اقدام نکرده باشند ،اراضی آنها بر اساس قانون ،فسخ و به سرمایه گذاران دیگر واگذار می شود.

به گزارش ایلنا سید مصطفی هاشمی در این بازدید از زیرساخت های شهرک صنعتی ملوسجان دستوراتی برای حفظ و نگهداری از زیرساخت ها و امکانات این شهرک صنعتی صادر کرد.

وی بر اهتمام ویژه به منظور تعیین تکلیف قرارداد های راکد تاکید کرد و گفت:در این زمینه فسخ قراردادهای راکد با جدیت انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با اشاره به درخواست های متقاضیان برای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی گفت:آماده سازی ۸هکتار زمین در این شهرک صنعتی در برنامه قرار می گیرد.

وی همچنین بااشاره به واگذاری امور راهبری شهرک صنعتی به شرکت خدماتی بر تلاش واهتمام بیشتر شرکت خدماتی به منظور حفظ و نگهداری از تاسیسات و زیرساخت های شهرک صنعتی تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ملوسجان گفت:به زودی این تصفیه خانه فاضلاب تحویل شرکت خدماتی می شود .

در شهرک صنعتی ملوسجان 73قرارداد واگذاری زمین منعقد شده و 39واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال افزون بر 900نفر در مرحله بهره برداری قراردارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین از شهرک صنعتی دارویی بیضا بازدید و درجریان آخرین وضعیت اجرای  طرح های زیرساختی این  شهرک صنعتی قرار گرفت.

مهندس هاشمی در این بازدید با بیان اینکه ایجاد زیرساخت ها با هدف فراهم کردن بستر لازم برای استقرارواحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی دارویی بیضا در اولویت قراردارد گفت:,باتوجه به نزدیکی این شهرک صنعتی به مرکز استان،یکی از گزینه های مهم  سر ریز سرمایه گذاری شیراز ،است.

هاشمی در ادامه تامین برق و آب را مهترین نیاز زیرساختی این شهرک صنعتی دانست وگفت:در این زمینه مذاکره هایی  با شرکت آب منطقه ای فارس و شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق شیراز انجام شده که امیدواریم با تعامل و همکاری این مجموعه ها بتوانیم با تامین این زیرساخت ها ،واگذاری زمین را آغاز کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه ایجاد این شهرک صنعتی با هدف هدایت سرمایه گذاران مرکز استان که با نبود زمین صنعتی  جهت اجرای طرح های خود در مرکز استان ، روبرو شده اند ،در دستور کار قرار گرفته است،گفت: شهرک صنعتی دارویی در فاز نخست در ۲۰۰هکتار برای استقرار همه گروه های صنعتی بویژه صنایع دارویی در نظر گرفته شده است که  در فاز دوم نیز ۲۰۰هکتار دیگر به مساحت فعلی اضاف می گردد  و در فازهای بعدی قابل توسعه تا  1000هکتار خواهد بود.

هاشمی افزود:با تکمیل زیرساخت ها و واگذاری اراضی و و استقرارواحد های تولیدی و صنعتی ،شهرک صنعتی دارویی بیضا به یکی از شهرک های صنعتی مطرح استان  و کشور تبدیل می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس  اضافه کرد: با بهره برداری در فاز نخست در این شهرک صنعتی  بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر پنج هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

هاشمی با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی ، استقرار صنایع مرتبط با دارویی  و تجهیزات پزشکی و نیز فراوری  گیاهان دارویی است، گفت :در برخی از زون های  این شهر ک نیز بر اساس  ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد.

انصاری معاون فنی شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در این بازدید گفت :طرح زیرسازی خیابان اصلی انجام شده و طرح شبکه فاضلاب نیز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال درحال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز