خبرگزاری کار ایران

تولید نفت از ۳ حلقه چاه میدان نفتی گلخاری؛ تا پایان آذر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۹۲۴

مدیرعامل شرکت حفاری شمال از آغاز تولید و بهره‌برداری از سه حلقه چاه میدان نفتی گلخاری تا پایان آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلمان‌زاده با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر، عملیات حفاری چاه‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ میدان نفتی گلخاری توسط حفاری شمال تکمیل شده که با تکمیل خط لوله جریانی تا انتهای آذر ماه، به تولید و بهره‌برداری رسیده و تحویل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان کارفرمای پروژه طرح توسعه میدان نفتی گلخاری می‌شود.

وی ادامه داد: چاه های شماره ۲۳ و ۲۴ میدان نفتی گلخاری نیز توسط دستگاه‌های حفاری خشکی ۱۱۰ و ۱۱۶ حفاری شمال در حال حفاری است که تا پایان سال به تولید و بهره‌برداری می‌رسند و تحویل می‌شوند. ضمن اینکه برنامه‌ریزی های لازم به منظور شروع حفاری چاه‌های ۲۵ و ۲۶ این میدان نفتی نیز از نیمه دوم امسال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه در خصوص طرح توسعه میدان نفتی گلخاری توضیح داد: پروژه طرح توسعه میدان نفتی گلخاری شامل دو بخش تحت‌الارض و سطح‌الارض است که هدف شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از انجام این طرح، افزایش تقریبی تولید روزانه نفت به میزان ۱۴ هزار بشکه نسبت به تولید کنونی و جبران کاهش تقریبی ۸ هزار بشکه در روز است که در مجموع منجر به افزایش تولید روزانه ۲۲ هزار بشکه نفت می‌شود.

به گفته‌ی سلمان‌زاده حفاری ۱۳ حلقه چاه نفتی جدید، تعمیر و نصب تلمبه‌های درون چاهی بر روی ۲ حلقه چاه نفتی موجود، عملیات درون چاهی شامل مشبک کاری و مسدود سازی، لوله مغزی سیار، آزمایشات درون چاهی و انگیزش چاه ها و احداث محوطه چاه به همراه جاده دسترسی و خط لوله جریانی از جمله اقدامات بخش تحت‌الارضی این پروژه است.

مدیرعامل حفاری شمال همچنین احداث خط لوله آب در حد فاصل تلمبه خانه آب سردشت تا سیاهمکان، بی بی حکیمه۲، بینک وگوره به طول 100 کیلومتربه منظور تامین آب واحدهای فوق، احداث خط لوله ۱۶ اینچ نفت به طول تقریبی ۵/۱۶ کیلومتر از واحد بهره‌برداری بینک تا تلمبه‌خانه گوره و توسعه و تجهیز واحد تفکیک و تقویت فشار نفت گلخاری ۳ جهت افزایش 30 هزار بشکه در روز به ظرفیت موجود را از جمله اقدامات بخش سطح‌الارضی این پروژه عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز