خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

منتظر کاهش مصرف روزانه بنزین نباشید/ قاچاق سوخت بزرگنمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۸۲۲

رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور گفت: با موضوع قاچاق سوخت که اغلب بزرگ‌نمایی در این مورد و نسبت دادن آن به کولبران و جایگاهداران را شاهد هستیم نمی‌توان مردم را از سوخت محروم کرد.

اسدالله قلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به روند رو به رشد مصرف بنزین اظهار داشت: بررسی دقیق آمارها و رفتارشناسی مشتریان در طی دو دهه گذشته نشان می‌دهد در موضوع سوخت، از تولید تا انتقال و حمل و توزیع تا مصرف شرایط غیرعادی داریم و میانگین مصرف ۱۲۰ میلیون لیتر در روز بازهم افزایشی خواهد بود و فصل‌ها و تاریخ‌ها فقط روند افزایش را کند یا تند می‌کنند، بنابرین منتظر کاهش نباشیم.

افق سوخت روشن نیست

وی گفت: شرایط به گونه‌ای است که با مصرف بالای خودروها، عدم توزیع عادلانه یارانه سوخت، نحوه قیمت‌گذاری و سایر موارد مربوط، افق روشنی در این قضیه دیده نمی‌شود و تاخیر در انجام اصلاحات در رویه‌ها اوضاع را بدتر کرده است، از طرفی برخی طرح‌های اصولی هم وجود دارد که تعارض منافع‌ها مانع از اجرای آنها می‌شود و لزوم ورود مقامات ارشد دولت در این مساله ضروریست.

مردم نگران تاثیر سنتی تغییر قیمت روی کالاهای غیربنزین هستند

رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور تصریح کرد: در بحث قیمت‌گذاری، مردم بیش از آنکه نگران قیمت بنزین باشند نگران تاثیر سنتی تغییر قیمت روی سایر اقلام، کالاها و خدمات هستند و نیاز هست که تدابیر اقتصادی برای این مورد اندیشیده شود تا هر سالی که بحث تغییر قیمت به وجود آمد، مردم نگران این مورد نشوند.

زیان تاخیر در ارسال فرآورده به مردم و جایگاه‌دار وارد می‌شود

وی بیان داشت: بیشترین آسیب‌ها در اجرای طرح‌های سوخت و مسائل مربوط به توزیع و سهمیه‌بندی و بعضا طرح‌های عجیب و غریب متوجه جایگاه‌های سوخت است و حتی اگر مشکلی در تاخیر ارسال فراورده به جایگاه‌ها در بخش بنزین یا گازوئیل هم داشته باشیم اولین زیان متوجه مالکان و سپس مردم است که بابت این مورد و پرداخت زیان‌ها در حال رایزنی هستیم، البته عرض کنم تمام توان بخش‌های مختلف تولید، حمل و توزیع برای اینکه مشکلی در تامین و توزیع وجود نداشته باشد؛ به کار گرفته شده است که البته چون هر روز و هر ماه و هر فصل با تغییر در مصرف مواجهیم، پیش‌بینی و پشتیبانی خصوصا در مقاطع خاص بسیار سخت است.

با بزرگنمایی قاچاق سوخت و نسبت دادن به کولبران مردم مناطق مرزی را از سوخت محروم نکنیم

قلیزاده در ادامه به مظلومیت مردم استان‌های مرزی در موضوع سوخت اشاره کرد و گفت: در استان‌های مرزی طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود که عاملی بر ایجاد نارضایتی بین مردم و جایگاهداران شده است، در این طرح‌ها تبعیض و روش‌های سلبی وجود دارد و جوابگوی دغدغه‌های مسئولین و مردم نیست و ادامه این روش‌ها فایده‌ای ندارد. در اصل مصرف‌کننده واقعی در این طرح‌ها به طور کامل دیده نمی‌شود، خصوصا با موضوع قاچاق سوخت که اغلب بزرگ‌نمایی در این مورد و نسبت دادن آن به کولبران و جایگاه‌داران را شاهد هستیم نمی‌توان مردم را از سوخت محروم کرد، بنابراین لازم است تدبیر اندیشیده شود و ما آمادگی کامل برای ارائه طرح‌های کاربردی را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز