خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور:

ایران ناجوانمردانه متهم به حمایت مالی تروریسم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۲۲

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور اظهار داشت: در بحث مبارزه با پولشویی همکاری‌ها بین المللی نیاز است اما به دلیل تحریم‌ها آنگونه که باید نتوانستیم در این حوزه اقدام کنیم اما مردم جهان بدانند که ایران عزم جدی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم داردو هر چند که ناجوانمردانه متهم به حمایت با تروریسم و تامین مالی آن می‌شویم اما بیشترین هزینه را داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در همایش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با بیان اینکه امروز بسیاری از مشکلات ناشی از غفلت در پیشگری از فساد است ‌‌، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره بر این امر تاکید داشته و در سال ٨٠ فرمودند باید اقتصاد پویا و سالم داشته باشیم که فعالیت اقتصادی در فضای سالم اتفاق بیفتد و یکی از الزامات فضای سالم اقتصی پیشگری از فساد است.

وی با بیان اینکه  یکی از مصداق بارز فساد،  پولشویی است، ادامه داد: در ٢۴ شهریور ١۴٠٠ رییس جمهوری اصول ١٢ گانه نقشه سند پیشگیری و مقابله با فساد را  ابلاغ کرد که این سند برگرفته از فرمان ٨ ماده‌ای مقام معظم رهبری است.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور افزود: یکی از آن اصول، شفافیت در فعالیت‌های مالی است که براساس آن همه شرکت‌های دولتی باید صورت‌های مالی خود را در سامانه‌های تعریف شده منتشر کنند که دولت نسبت به اجرای این اقدام کرده‌است و همه شرکت‌ها به غیر از شرکت‌هایی که به دلیل تحریم‌ها و اطلاعات محرمانه  امکان بازنشر اطلاعات آنهای وجود ندارد، اطلاعات تمام شرکت‌ها در سامانه کدال بارگذاری شد و در معرض عموم قرار می‌گیرد که یکی از  این اطلاعات، پرداخت تسهیلات و مالیات است.

درویشیان با بیان اینکه مفسدین از فضای تاریک و غیر شفاف استفاده می‌کنند، گفت: برخی از فعالیت‌های اقتصادی در کشورمان زیرزمینی هستند و پرونده مالیاتی ندارند و اساسا شرکت‌های صوری با هدف فعالیت سالم شکل نمی‌گیرند و برای فرار مالیاتی و پولشویی و قمار تشکیل می‌شوند. 

وی با بیان اینکه امروز شیوه‌های پولشویی در کشورمان تغییر کرده است، تاکید کرد: امروز بخشی از پولشویی در کشورمان با رمز ارزها انجام می‌شود و یا شیوه های دیگری که ابزارهای نوینی محسوب می‌شوند. شاید ٢٠ سال پیش کسی نمی‌دانست فضای مجازی چیست اما امروز فضای مجازی بستر مهمی برای اقدامات خوب و مناسب اقتصادی است اما از سوی دیگر همین فضای مجازی به بستری برای بخشی اقدامات پولشویی و قمار تبدیل شده‌است.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور ادامه داد: یکی دیگر از الزامات مبارزه با فساد، هماهنگی و هم افزایی متولیان و دستگاه‌های متولی است که در این بخش مسئولیت دارند تا فساد رخ ندهد. باید توجه داشت اگر فسادی رخ دهد اعتماد مردم  نسبت به نظام و انقلاب سلب می شود و فرصت طلبان فعال می شوند و سرماسه ملی صدمه می بیند. از این رو  هر کسی کوتاهی کند ، در این کاهش سرمایه اجتماعی و مشکلات ناشی از فساد سهیم و شریک است

درویشیان تاکید کرد : در بحث مبارزه با پولشویی همکاری‌ها بین المللی نیاز است اما به دلیل تحریم‌ها آنگونه که باید نتوانستیم در این حوزه اقدام کنیم اما مردم جهان بدانند که ایران عزم جدی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم داردو هر چند که ناجوانمردانه متهم به حمایت با تروریسم و تامین مالی آن می‌شویم اما بیشترین هزینه را داده‌ایم.

وی گفت: در مسیر مبارزه با فساد نباید احساس خستگی و سهل انگاری کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز