خبرگزاری کار ایران

دو عامل مهم تاخیر پروازهای اربعین/ پذریش رایگان خودرو در پارکینگ فرودگاه امام

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۸۳۹

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: همزمان با موج بازگشت زائران از عراق، تعداد حضور کارکنان در گیت‌های گذرنامه افرایش یافت تا صف ورود به فرودگاه کوتاه شود.

به گزارش ایلنا، «سعید چلندری» با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین به کشور از ۱۲ شهریور ماه، اظهار داشت: برای پذیرش سریع زوار با همکاری پلیس گذرنامه فراجا تعداد حضور کارکنان در گیت‌های گذرنامه را افزایش دادیم تا از ایستایی پشت گیت گذرنامه جلوگیری شود.

چلندری با بیان اینکه تمام شش دستگاه پل تلسکوپی ترمینال سلام برای اعزام و پذیرش مسافران و زائران عملیاتی هستند، افزود: در کنار پل‌های تلسکوپی سه درگاه مجزا برای پیاده و سوار کردن مسافران با استفاده از اتوبوس نیز فعال است و تاکنون هیچ پروازی به دلیل کمبود گیت ورودی یا خروجی دچار تاخیر نشده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: از آغاز عملیات پروازهای اربعین در ۲۷ مردادماه تا پایان روز ۱۳ شهریور حدود ۱۵۰ هزار نفر با ۱۰۸۱ پرواز از ترمینال سلام به عتبات عالیات اعزام شده یا به کشور بازگشتند و متوسط تاخیر پروازها به ۵۵ دقیقه رسیده و بر اساس گزارش‌های دریافت شده نقص فنی هواپیماها و تاخیر به علت شرایط فرودگاه نجف از دلایل مهم تاخیر پروازها بوده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تشریح آمار پروازهای اربعین امسال گفت: در مجموع ۲ هزار و ۷۳۸ مجوز پرواز از فرودگاه امام به نجف و بغداد و بالعکس صادر شد که از این تعداد ۱۶۵۱ پرواز فوق‌العاده و ۱۰۸۷ پرواز برنامه‌ای بودند و ۱۴ شرکت هواپیمایی ایرانی و ۲ شرکت هواپیمایی عراقی در عملیات پروازهای اربعین امسال شرکت داشتند.

چلندری ادامه داد: باوجود افزایش قابل توجه تعداد پروازهای اربعین در سال جاری نسبت به دوره‌های گذشته با تلاش‌های همکارانم در تمام بخش‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همکاری و همدلی تمام ارگان‌های نظامی، انتظامی و امنیتی حاضر در فرودگاه از جمله سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، پلیس گذرنامه فراجا و شرکت‌های هواپیمایی هیچ‌گونه مشکل یا وقفه‌ای در اعزام و پذیرش زائران نداشتیم و تا این لحظه هیچ مسافری از پرواز جا نمانده است و زائرانی که با تاخیر به فرودگاه مراجعت کردند نیز با همکاری شرکت‌های هواپیمایی اعزام شدند .

عضو قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی افزود: ظرفیت پارکینگ ترمینال سلام حدود ۱۱ هزار خودرو است که هم اکنون ۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ ترمینال سلام که به صورت رایگان در عملیات اربعین امسال در اختیار زائران قرار گرفته پارک شدند و به منظور سهولت در تردد عابران بین ترمینال و پارکینگ نیز ۴ دستگاه خودرو ون به صورت شبانه‌روزی در محوطه پارکینگ خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز