خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم مطرح کرد:

ذخیره طلا در خانواده‌های ایرانی جایگاه دوم را در میان ذخایر مالی دارد/ دو راه برای تامین مالی مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۴۲۸

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس با بیان اینکه متاسفانه ذخیره طلا در خانواده‌های ایرانی جایگاه دوم را در میان ذخایر مالی دارد، تاکید کرد: امروز دو راه برای تامین مالی مسکن داریم؛ اول، موضوع صندوق پروژه‌ها و دوم، تبدیل مطالبات بانک‌ها به اوراق است که می‌توان پس از انجام این عملیات، آنها را در بازار سرمایه عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در نشستی با بیان اینکه یکی از راه‌های جهش اقتصاد توجه به بخش مسکن است، گفت: مسکن بخشی از اقتصاد است که این بخش قابلیت پیش‌برندگی را در اقتصاد دارد و روی مشاغل مختلف تاثیرگذار است؛ از این رو، یکی از راه‌های جهش اقتصاد توجه به بخش  مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت بتواند به تناسب روستا و شهرها زمین مورد نیاز را با حداقل قیمت یا رایگان تامین و به اشخاص واگذار کند، مسیر خوبی برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه تمام شده در ساخت مسکن پیش خواهد داشت، اظهار داشت: از مهمترین موضوعات در ساخت مسکن، تامین مالی پروژه‌ها است که این تامین مالی از کانال‌های بانک، بازار سرمایه و سایر مسیرها انجام می‌شود. 

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس با بیان اینکه متاسفانه ذخیره طلا در خانواده‌های ایرانی جایگاه دوم را در میان ذخایر مالی دارد، تصریح کرد: امروز دو راه برای تامین مالی مسکن داریم؛ اول، موضوع صندوق پروژه‌ها و دوم، تبدیل مطالبات بانک‌ها به اوراق است که می‌توان پس از انجام این عملیات، آنها را در بازار سرمایه عرضه کرد.

همچنین در ادامه این همایش، سعید شیرزادی، مدیرعامل گروه مالی مسکن با اشاره به بازده بازارهای مختلف در طول پنج سال گذشته خاطرنشان کرد: متوسط بازده مسکن در  پنج سال گذشته ۴۷ درصد، بازده سکه و دلار ۴۳، شاخص بورس ۵۸ و تورم ۳۰ درصد بوده و  بازده مسکن همواره در طول این سال‌ها از تورم بالاتر بوده‌است. 

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت و عرضه مسکن با یک عقب ماندگی مواجه هستیم، ابرلز داشت: بازار سرمایه ظرفیت خوبی برای محصولات مسکن دارد و ابزارهای مختلفی در حوزه مسکن توسط سازمان بورس، شورای فقهی و بانک مسکن طراحی شده که از جمله آن به صندوق بخشی بازار مسکن، صندوق کالایی، صندوق زمین و ساختمان، اوراق سلف موازی مسکن است. 

شیرازی ادامه داد: در سال مهار تورم و رشد تولید، حوزه مناسب برای کاهش تورم، مسکن است و با رشد تولید مسکن شاهد کاهش تورم خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز