خبرگزاری کار ایران

افزایش ۷۸ درصدی مبادلات تجاری بین قطر و اندونزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۸۶۱

مبادلات تجاری بین اندونزی و قطر طی پنج سال گذشته، بیش از 78 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، مبادلات تجاری بین اندونزی و قطر طی پنج سال گذشته، یعنی از زمان سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به جاکارتا در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۸ درصد افزایش یافته است.

محمد الکواری، نایب رئیس اول اتاق قطر، در سخنرانی خود در مجمع تجاری اندونزی و قطر در دوحه، بر تمایل دو کشور برای تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی و تسهیل در ایجاد سرمایه گذاری‌های مشترک و متقابل تاکید کرد.

الکواری خاطرنشان کرد: اندونزی یک شریک تجاری مهم برای قطر است، چون حجم مبادلات تجاری بین دو کشور طی پنج سال گذشته بیش از ۷۸ درصد رشد داشته است.

این مقام قطری تاکید کرد: نیروی کار اندونزیایی در قطر عنصر مهمی در تقویت روابط همکاری بین دو کشور است و سهم مثبتی در رنسانس این کشور دارد.

زولکیفلی حسن، وزیر بازرگانی اندونزی نیز گفت: مبادلات تجاری با قطر در نیمه اول سال جاری ۲۹ درصد افزایش یافته و به ۷۵۸ میلیون دلار رسیده است.

وی توضیح داد که با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی و همچنین میزبانی اندونزی از اجلاس G۲۰ در نوامبر آینده، فرصت بسیار خوبی برای افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور وجود دارد.

حسن از تجار قطری دعوت کرد تا در سی و هفتمین نمایشگاه تجاری اندونزی که از ۱۹ تا ۲۳ اکتبر برگزار می‌شود، شرکت کنند.

امیر قطر در سال ۲۰۱۷ از اندونزی دیدن کرد و با جوکو ویدودو رئیس جمهور این کشور مجموعه‌ای از توافقات اقتصادی به ویژه در بخش‌های سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و گردشگری منعقد کرد و از آن زمان تاکنون روابط دو کشور شاهد رونق چشمگیری بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز