خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اوضاع آب در سال ۱۴۰۱ چگونه است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۱۲۵

یک کارشناس حوزه آب با بیان اینکه ما همچنان با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم، گفت: آنگونه که از شواهد پیداست در سال آبی جدید هم تغییر چندانی در وضعیت آب حاصل نمی‌شود.

انوش نوری اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در ارزیابی وضعیت آب در سال جدید آبی اظهار داشت: ابتدا اینکه مشکل اصلی ما خشکسالی نیست، موضوع این است که ما در منطقه‌ای خشک و نیمه خشک قرار گرفته‌ایم که آب محدودی دارد.

وی افزود: در کشور ما چه بارندگی باشد و چه نباشد سهم آب ما میزان  معینی است، باید خودمان را با این وضعیت سازگار کنیم و زیاد به آسمان چشم ندوزیم و منتظر بارندگی نمانیم. 

این کارشناس حوزه آب تاکید کرد: نوسانات خشکسالی همیشه وجود داشته و اکنون هم شاهدیم که در برخی مناطق بارندگی کمتر از متوسط درازمدت و در برخی نقاط بیشتر است، بنابراین چندان نباید سرمان را به بارندگی گرم کنیم.

وی گفت: در هر حال آنگونه که از شواهد پیداست در سال آبی جدید هم تغییر چندانی در وضعیت آب حاصل نمی‌شود.

نوری اسفندیاری با بیان اینکه ما همچنان با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: علت آن نیز مربوط به رژیم بارندگی نیست بلکه به زندگی اجتماعی برمی‌گردد که ساخته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز