خبرگزاری کار ایران

اتاق اصناف ایران هشدار داد: خطر انفجار بادکنک‌های هیدروژنی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۲۹۱

اتاق اصناف ایران نسبت به خطرات ناشی از استفاده گازهای اشتغال‌زا و سمی برای پر کردن بادکنک توسط شهروندان و واحدهای صنفی هشدار داد.

به گزارش ایلنا از اتاق اصناف ایران، بعضی از افراد ناآگاه برای پر کردن بادکنک‌های جشن‌ و همایش به جای گاز هلیوم از گازهای اشتعال‌زا و سمی ارزان قیمت از جمله گاز هیدروژن استفاده می‌کنند که فوق‌العاده خطرناک بوده و قدرت انفجار و تخریب بالایی دارد.

اتاق اصناف ایران همچنین در ابلاغیه‌ای -با اشاره به نامه‌های مکرر اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و تولیدکنندگان گازهای طبی و صنعتی به اتحادیه‌ها و نهادها-، اتاق‌های اصناف سراسر کشور را موظف کرد تا به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از هر گونه حوادث ناگوار به اتحادیه‌های مرتبط و واحدهای صنفی اطلاع‌رسانی لازم به عمل آورده و نظارت کافی برای عدم استفاده از گاز هیدروژن در واحدهای صنفی مزبور داشته باشند.

بنابر این گزارش، گاز هلیوم، گازی است بی‌خطر و غیرقابل اشتعال که به علت سبکتر بودن از هوا، در بالن‌ها و بادکنک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ خبری از سوی پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران مبنی بر پر خطر بودن گاز نیتروژن برای استفاده در بادکنک های جشن و مراسم منتشر شده بود که به این ترتیب اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز