خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

تدوین برنامه ایمنی راه‌های کشور در همکاری با سازمان راهداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۳۱۶

رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: تدوین "برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور" با همکاری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زیر نظرکمیسیون ایمنی راه‌ها از مهمترین اقدامات انجام شده در مرکز بود‌ه‌است.

به گزارش ایلنا، محمد شکرچی‌زاده با تاکید بر اینکه حمل و نقل و لجستیک یکی از عناصر کلیدی توسعه پایدار محسوب می‌شود، گفت: رسیدن به حمل و نقل پاک، ایمن، سریع و ارزان همواره جزو اهداف اصلی دولت‌ها بوده و در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری در جهان و ایران حاصل شده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک ایران در منطقه، ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد می‌تواند در راستای رسیدن به جایگاهی مطلوب در توسعه اقتصادی اجتماعی کشور نقش ویژه‌ای ایفا کند.

شکرچی‌زاده نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک را فرصتی دانست تا در آن شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط در این زمینه با ارائه فعالیت‌ها و عملکرد خود نتایج اقدامات و پروژه‌های اجرا شده را ارائه و به نمایش بگذارند.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخشی از مهمترین اقدامات مرکز تحقیقات را در حوزه حمل و نقل طی سال‌های گذشته برشمرد و گفت: تدوین "برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور" با همکاری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زیر نظرکمیسیون ایمنی راه‌ها از مهمترین کارهایی بوده است که در سال‌های گذشته انجام شد. این برنامه شامل ۱۱ بخش جداگانه است که در آن وظایف و مسئولیت‌های سازمان‌های متولی یا مرتبط با موضوع ایمنی راه‌ها شامل معاونت حمل و نقل وزارت متبوع و دبیرخانه کمیسیون ایمنی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد، سازمان اورژانس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان هلال‌احمر، پلیس راهور، بیمه مرکزی، وزارت دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تفکیک ارائه شده است.

وی تاکید کرد: تایید و ابلاغ این مجموعه (برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور) توسط "کمیسیون ایمنی راه‌ها" به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در زمینه ایمنی راه‌ها بر اهمیت برنامه و اجرایی شدن آن توسط همه سازمان‌های مرتبط تاکید دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز