خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه ها

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۲۶۲

در خصوص ماشین آلات راهداری نیز سال گذشته ۸ هزار دستگاه و امسال ۹ هزار دستگاه فعال هستند. همچنین سال گذشته ۱۲۰۰ گروه راهداری و امسال ۱۴۰۰ گروه راهداری به مردم ارائه خدمات می دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصد اعتبار مربوطبه راهداری از اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به این بخش در ۹ ماهه نخست امسال خبر دادو گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار راهدار در جاده‌های کشور خدمت‌رسانی می‌کردند که این میزان امسال به ۱۵ هزار راهدار افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جمع راهداران استان‌های تهران و مازندران در راهدارخانه امامزاده هاشم شهرستان آمل در جاده هراز با ابراز خرسندی از حضور در جمع راهداران در شب اول زمستان، گفت: همواره خود را یک راهدار می‌دانم و به وظیفه سنگین شما آشنایی دارم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه که ۳۳ هزار کیلومتر آن را راه شریانی با ۷۵ درصد ترافیک جاده‌ای تشکل می‌دهد ادامه داد: از ساحل دریای عمان تا مرزهای آذربایجان غربی راه‌های زیادی در کشور است که خانواده‌های ایرانی با تردد روزانه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی شهری و ۸۰۰ هزار خودروی عمومی در آنها تردد می‌کنند.

وی راه‌ها را ثروت بزرگی دانست که ایجاد آنها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این ثروت متعلق به مردم ایران است و ادامه داد: سالانه حدود ۷ هزار میلیارد تومان نگهداری این راه‌ها علی رغم تنگنای مالی دولت سرمایه نیاز است که سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان راهداری اعتبار تخصیص دادیم که به معنی رشد ۱۰۰ درصدی بودجه این سازمان است.

۱۴۰۰ گروه راهداری با ۹۰۰۰ دستگاه ماشین آلات

آخوندی با بیان اینکه اعتبار سال آینده نیز رشد خوبی خواهد داشت، افزود: در سال گذشته ۱۲ هزار راهدار در جاده های کشور خدمت رسانی می‌کردند که این میزان امسال به ۱۵ هزار راهدار افزایش یافته؛ در خصوص ماشین آلات راهداری نیز سال گذشته ۸ هزار دستگاه و امسال ۹ هزار دستگاه فعال هستند. همچنین سال گذشته ۱۲۰۰ گروه راهداری و امسال ۱۴۰۰ گروه راهداری به مردم ارائه خدمات می دهند.

وزیر راه و شهرسازی مجموع این اقدامات را نشان دهنده توجه دولت به راهداری معرفی و اظهار کرد: از ابتدای زمستان امسال و تا پایان فروردین سال آینده راهداران طی دو برنامه زمستانی و نوروزی در خدمت مردم هستند که ۶۰۰ گردنه مهم تحت پوشش این راهداران است.

وی با اشاره به تدارک دیده شدن انبارهای شن و نمک در همه جاده‌های برفگیر کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آسفالت در جاده های کشور استفاده شد که به معنی رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

آخوندی به ارزیابی ایمنی و رویه آسفالت همه ۳۳ هزار کیلومتر راه شریانی کشور اشاره و اظهار کرد: در همه استان ها کمیسیون ایمنی راه ها با حضور همه دستگاه های ذیربط شامل پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با تاکید بر اهمیت وزارت راه وشهرسازی به افزایش رفاه راهداران گفت: بر اساس تصمیم گرفته شده ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تشکر از راهداران در پایان طرح راهداری زمستانی اختصاص داده‌ایم.

پیش بینی هواشناسی برای بارش بیشتر

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی میانگین بارش سالانه در زمستان امسال بیش از سال گذشته است از همه رانندگان خواست تا مراقب جان خود و مسافران بوده و به هشدارهای سازمان راهداری و پلیس راه در خصوص ایمنی جاده ها توجه کنند.

آخوندی در حاشیه بازدید از راهدارخانه امامزاده هاشم در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش خوب زمستان امسال که از میانگین بارش سالانه بیشتر خواهد بود، گفت: این پیش بینی نشان می دهد که باید برای راهداری جاده ها آمادگی بیشتری داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی به همراه سعید معیدفر مشاور اجتماعی خود، داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی و مدیران کل راه و شهرسازی استان تهران و مازندران در جمع راهداران جاده هراز حضور یافت و علاوه بر گفت و گو با آنها در جریان مشکلات راهداران قرار گرفت.

بنابر این گزارش وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز پیش از حضور در راهدارخانه امازاده هاشم از راهدارخانه مبارک آباد واقع در محدوده آبعلی در جاده هراز بازدید کرد و با راهداران به گفتگو پرداخت.

راهدارخانه مبارک آباد نخستین راهدارخانه با استفاده از نیروی برق خورشیدی است و امکانات اسکان اضطراری مسافران در آن تعبیه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز