خبرگزاری کار ایران

معاون اردویی سپاه صاحب الزمان(عج):

اصفهان رتبه نخست در اعزام کاروان راهیان نور را به خود اختصاص داد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۴۲۵

استان اصفهان در ایجاد زیر ساخت‌های لازم در استان خوزستان برای زائران اصفهانی جهت اردوی راهیان نور همواره موفق و توانمند ظاهر شده و رتبه‌های ارشد کشوری را از آن خود کرده است.

معاون اردویی سپاه صاحب الزمان(عج) همزمان با اعزام اولین کاروان راهیان نور مناطق غرب کشور در ۱۵ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: استان اصفهان همواره بر آموزش منظم و کاربردی مدیران کاروان اردوهای راهیان نور تاکید داشته به طوری که در سال گذشته و تا پیش از نوروز سال ۹۳،۲ هزار نفر از مدیران ارشد خواهر و برادر در زمینه‌های مختلف بهداشت و درمان، تامین ایمنی و مسائل امنیتی تحت آموزش‌های حضوری و غیر حضوری سالیانه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، میثم رضوان‌پور، بابیان اینکه استان اصفهان در ایجاد زیر ساخت‌های لازم در استان خوزستان برای زائران اصفهانی جهت اردوی راهیان نور همواره موفق و توانمند ظاهر شده و رتبه‌های ارشد کشوری را از آن خود کرده استادامه داد: در هر اتوبوس اعزامی یک نفر راوی، یک نفر روحانی و یک نفر مدیر کاروان به عنوان عوامل کادر اجرایی به انجام وظیفه می‌پردازند.

معاون اردویی سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه هدف برگزاری این اردو‌ها جلوگیری از تحریف دفاع مقدس و ماندگاری ایثار شهدا است، اظهارکرد: اولویت اول سپاه در امر استفاده از راویان دفاع مقدس استفاده از کسانی است که تجربه شرکت در جنگ را داشته باشند، اما برای اینکه هنر راوی‌گری باید سینه به سینه در جامعه منتقل شود راویان پیش کسوت وظیفه تربیت تعدادی از راویان جوان را نیز بر عهده گرفته‌اند.

رضوان‌پور افزود: سپاه از همه توان و ظرفیت خود در جهت رفاه حال زائران مناطق جنگی بهره گرفته است به طوری که علاوه بر انتخاب اتوبوس‌های سالم و راننده‌های با تجربه، تمامی نقل و انتقالات در روز و در هوای روشن صورت می‌گیرد.

وی تصریح‌کرد: برای دور تازه اعزام‌ها، آشپز از شهر اصفهان برای سرویس دهی به زائران کاروان‌های راهیان نور به مناطق غرب اعزام می‌شود چرا که پخت غذای سالم و بهداشتی همواره مورد تاکید متولیان راهیان نور بوده است.

معاون اردویی سپاه صاحب الزمان(عج) با استناد به سخنان جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: به راستی راهیان نور بزرگ‌ترین حرکت فرهنگی در کل کره زمین است چرا که تنها حرکتی که می‌تواند خیل هزاران نفری مردم را در یک مکان جمع کند و تاثیر مثبت فرهنگی و اعتقادی بر آن‌ها بگذارد ومورد تایید فرمانده کل قوا نیز باشد همین کاروان‌های راهیان نور است.

وی ادامه داد: به همت و تلاش مردم و بسیجیان اصفهان، سپاه استان اصفهان موفق به کسب رتبه نخست در اعزام بیشترین تعداد نفرات به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شد.

رضوان‌پور تصریح کرد: کار ساماندهی و برنامه‌ریزی هزار مدیر از سراسر استان پیش از عید نوروز به همت معاونت اردوی سپاه صاحب‌الزمان(عج) در اردوگاه درچه آغاز شد و خواهران و برادران که به عنوان مدیران کاروان‌ها انتخاب‌ شده‌اند، تحت آموزش حضوری و غیرحضوری قرار گرفتند.

وی افزود: به منظور هرچه باشکوه برگزار شدن اردوهای راهیان نور در سال جاری علاوه بر مدیران کاروان‌ها، عوامل اجرایی از پاسداران و پرستاران وابسته به بخش بهداشت و درمان سپاه نیز تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند و جلسات توجیهی موثری برای آن‌ها برگزار شده است.

وی تاکید کرد: در بحثروحانیون کاروان‌های راهیان نور و با توجه به اهمیت موضوع، سازمان بسیج طلاب توجه و همت ویژه‌ای را انجام داده‌اند، همچنین با توجه به تأیید رهبر معظم انقلاب بر توجه بیشتر به بخش روایتگری و دوری از هرگونه انحراف و خرافه‌گرایی، راویان راهیان نور به طور ویژه تحت آموزش‌هایی قرار گرفته‌اند.

رضوان‌پور همچنین در باب تسهیل سفر و اردوهای راهیان نور برای نیروهای اعزامی اظهار داشت: گام‌های بسیار موثری در بحثتوافقات با شرکت‌های حمل و نقل، بهداشت و درمان و تأمین بخش سلامت و بیمه، بخش‌های تأمین و تهیه تغذیه مورد نیاز برداشته شده است و در همین راستای تیم آشپزی و عوامل اجرایی از سپاه استان هفته گذشته به کرمانشاه سفر کرده و برای رفاه حال بسیجیان در آنجا مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به ابعاد بسیار گسترده فرهنگی برگزاری راهیان نور در کشور اضافه کرد: در مجموع سپاه صاحب‌الزمان(عج) با همه توان و تلاش در هر چه بهتر برگزار کردن این کار فرهنگی اقدام می‌کند و با تمام قوا از آن حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز