خبرگزاری کار ایران

با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی صورت گرفت برگزار شد:

نخستین همایش ملی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۸۸

نخستین همایش ملی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار با شعار «فرصت‌ها و چالش‌ها در تبلور حماسه اقتصادی» با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی در آذر ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان شد.

ایلنا: نخستین همایش ملی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار با شعار «فرصت‌ها و چالش‌ها در تبلور حماسه اقتصادی» با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی در آذر ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در مراسم افتتاحیه این همایش با افتخار به اینکه نخستین همایش ملی صنایع و مدیریت پایدار با مشارکت مطلوب اساتید، پژوهشگران، صاحبنظران و دانشجویان انجام گرفت. به ویژگی‌های برپایی این همایش اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی این همایش نوآوری و نوبودن موضوع بحثمدیریت پایدار و تلاش در جهت ایجاد ارتباط بین مفاهیم پایه این مبحثو راهکارهای مهندسی صنایع، مدیریت و علوم اقتصادی بود.
امینی تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور در بعد اقتصادی و نام گذاری سال جاری تحت عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، مطرح شدن مبحثمدیریت منبع محور و ارتباط آن با شرایط اقتصاد مقاومتی که ما در آن هستیم، دومین ویژگی برگزاری این همایش است همچنین عملیاتی کردن مباحثدر رابطه با موضوع اصلی همایش، به صورت آکادمیک وعلمی است که گروه‌های مختلف علمی در این همایش مشارکت دارند و این موضوع می‌تواند بین رشته‌های مختلف هماهنگی ایجاد کند.
وی برگزاری این همایش را همسطح نمودن پژوهش در کنار آموزش عنوان کرد و گفت: نباید صرفا بُعد آموزشی واحدهای دانشگاهی را در نظرگرفت بلکه باید پژوهش را در کنار آموزش همسطح نموده و ارتباطی عمیق وتنگاتنگ بین دانشگاه وصنعت ایجاد نماییم.
وی با بیان اینکه جامعه ما بسیار نیازمند پژوهش‌هایی است که به نوآوری وخلق یک فرآیند تولید منجر شود افزود: این همایش زمینه خوبی است که دانشجویان و اساتید جوان با مشارکت علمی و ارائه مقالات عزت نفس وخود باوری علمی خود را افزایش دهند. و این اهداف تا اندازه‌ای دراین همایش محقق شده است.
امینی، توسعه پایدار را فرآیندی از توسعه دانست که ضمن برآورده کردن نیاز نسل کنونی، نیاز نسل‌های آینده را نیز به مخاطره نخواهد انداخت.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف در بحثتوسعهٔ پایدار، عدالت است ادامه داد: ما همیشه عدالت را توزیع برابر و متناسب می‌دانیم، لیکن یکی از مقوله‌های عدالت باید توزیع منابع، امکانات و درآمد بین نسل‌ها باشد.
رییس واحد لنجان ضمن تشریح دو محور اصلی همایش افزود: در این همایش ما دو دسته محور اصلی داریم محورهایی که در رابطه با رشته‌های مهندسی صنایع و مدیریت است، و محورهای مرتبط با علوم اقتصادی، محیط زیست وسایر رشته‌ها.
در ادامه دبیر علمی این همایش و رییس باشگاه پژوهشگران جوان واحد لنجان، با ارائه گزارش مختصری از روند علمی همایش اظهار داشت: ایده برگزاری همایش ملی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار نزدیک به ۵ ماه قبل به ذهن دوستان هیات علمی واحد لنجان رسید.
همایونی، موضوع مدیریت پایدار نسبت به بحثتوسعهٔ پایدار را بسیار فرا‌تر و گسترده‌تر عنوان کرد و اضافه نمود: بیشترین بحث‌هایی که تا کنون در مجامع علمی ایران و دنیا بررسی شده در مورد حفظ محیط زیست و منابع مرتبط با طبیعت بوده است و ما در بحثمدیریت پایدار به فکر حفظ کلیه منابع موجود برای نسل‌های مختلف بشری هستیم و مطمئنا مهندسی صنایع می‌تواند راه کار‌های بسیار خوبی در این مورد ارائه دهد.
دبیر علمی همایش ادامه داد: بعد از انجام مقدمات مراسم، از اواخر مرداد شروع به گرفتن مقالات از پژوهشگران کردیم که تا اواخر مهر ماه بیش از ۲۰۰مقاله به دبیرخانه رسید و از این بین نزدیک به ۱۰۰ مقاله پذیرفته شد. از این تعداد ۶۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و ۴۰ مقاله دیگر به صورت مقاله پوس‌تر دریافت شد. همچنین تمام مقالاتی که به دبیرخانهٔ همایش رسید به صورت کامل داوری شد.
وی اظهار داشت: این وظیفهٔ مهم با توجه به اینکه تعدادی از مقالات به زبان لاتین بود بر عهده ۴۰ نفر از اعضای کمیتهٔ علمی بود که از دانشگاه‌های سراسری ایران و دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله کانادا، آلمان، قطر، الجزایر و مالزی به دقت هر چه تمام‌تر بررسی شد که پس از اصلاح، مقالات منتخب، در مجموعهٔ مقالات همایش منتشر شد. امیدواریم اوایل سال ۹۳ پس از داوری مجدد مقالات بر‌تر توسط مجله علمی پرتانیکا که یک مجله نمایه شده در پایگاه داده SCOPUS و پایگاه داده مجلات جهان اسلام ISC است، منتشر خواهد شد.
عضو برجسته هیات علمی دانشگاه اصفهان نیز در این همایش گفت: برای ساختن کشوری بزرگ باید قدمهای بزرگ برداشته شود. باید به جوانان میدان داد و در یک حرکت اعتدالی از تجربه و کسوت بزرگان هم بهره جست. باید فرهیختگان هم مورد تکریم قرار گیرند چون جوانان امروز ما بزرگان فردا خواهند بود.
آرش شاهین، با بیان اینکه بحثمن با چرخه‌های متعدد سر و کار دارد، پایداری و مفهوم پایداری را در گرو چرخش این چرخه‌ها دانست و عنوان کرد: بزرگ‌ترین چالش، استفاده از نظام‌های بهبود پایش و نگهداشت آنهاست. نقطه‌ای که این همایش به زیبایی بر آن انگشت گذاشته است.
دانشیارگروه مدیریت دانشگاه اصفهان، با اظهار این مطلب که دربحثتوسعه پایدار آنچه مطرح می‌باشد توسعه متوازن درابعاد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست به صورت متوازن است افزود: زمانی که ما درکشورمان با آلودگی و خطرات اجتماعی روبرو هستیم وهمزمان نیز درراستای برنامه‌های توسعه گام برمی داریم، باید نسبت به کدهایی مثل عدالت محوری، تدوین حقوق شهروندی و نهایتاً تحقق آرمان و بهبود جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نگاه ویژه کرد.
در ادامه زاکی صاری استاد تمام دانشگاه تلمسن الجزایر و استاد مدعو دانشگاه فنی نانت فرانسه، به عنوان مه‌مان ویژه همایش ضمن اظهار خوشحالی از حضور در جمع اندیشمندان ایرانی، ابراز امیدواری کرد که این همایش در سالهای آینده به صورت بین‌المللی و با مشارکت بیشتر پژوهشگران ایرانی و سایر کشور‌ها برگزار گردد. وی در سخنانش به تشریح دو مساله توسعه پایدار و مدیریت پایدار پرداخت.
در حاشیه این همایش علی صنایعی، استاد تمام گروه مدیریت دانشگاه اصفهان به عنوان سومین سخنران ویژه گفت: ما در بحثجهانی شدن دو بحثتجارت جهانی و همچنین تهدیدهایی که کشور ایران از لحاظ تحریم با آن مواجه شده است را در نظر داریم. و این مسائل در رابطه با مباحثعلمی، ارتباط مدیریت پایدار و آینده پژوهی است که باید در بحثمدیریت کلان کشور به آن توجه شود.
استاد مدعو دانشگاه USM مالزی روند جهانی شدن را ۵ ویژگی، اهمیت شرکت‌ها در نظام جهانی، گستردگی بازارهای پولی و مالی، گسترش ارتباطات ماهواره‌ای و شبکه‌های کامپیوتری، گسترش شبکه حمل و نقل بین المللی و تقسیم کار گسترده عنوان و ادامه داد: دین ما اسلام است. و باید جهانی شدن را از پیامبر، امامان و رهبرمان بیاموزیم. امام(ره) فرمودند: نپرسید دولت برای ما چه می‌کند بگویید ما برای دولت چه می‌کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز