خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان عنوان کرد:

در صورت ارتقای سطح حفاظت، منطقه خارو زیستگاه مناسبی برای یوزپلنگ‌ آسیایی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۹۶

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در بازدید از زیستگاه‌های طبیعی شهرستان اردستان منطقه خارو را در صورت ارتقای سطح حفاظت، زیستگاه بسیار مناسبی برای یوزپلنگ آسیایی عنوان کرد.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در بازدید از زیستگاه‌های طبیعی شهرستان اردستان منطقه خارو را در صورت ارتقای سطح حفاظت، زیستگاه بسیار مناسبی برای یوزپلنگ آسیایی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان مدیر کل محیط زیست استان اصفهان در حاشیه بازدید خود از مناطق حفاظت شده کهیاز و شکار ممنوع خارو در شهرستان اردستان گفت؛ در آینده نزدیک پاسگاه محیط بانی منطقه شکار ممنوع در خارو احداثمی‌شود.
کیومرثکلانتری بیان داشت: یوزپلنگ یک گونه بسیار نادر و در معرض خطر انقراض است و منطقه شکار ممنوع خارو در صورت ارتقا یافتن به پناهگاه حیات وحش، می‌تواند زیستگاه خوبی برای اینجانور باشد.
وی ادامه داد: دو میلیون هکتار عرصه در استان اصفهان در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که یک میلیون هکتار از این مقدار پارکهای ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و یک میلیون هکتار دیگر آن نیز منطقه شکار ممنوع محسوب می‌شود.
کلانتری افزود: مناطق حفاظت شده کهیاز و منطقه شکار ممنوع خارو با وسعت مجموع ۱۹۲ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست هستند که در شهرستان اردستان واقع شده‌اند و در این زیستگاههای کویری گونه‌های مختلف و ارزشمند جانوری و گیاهی زیست می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز