خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

استان اصفهان زیستگاه گونه‌های ارزشمند و کمیاب حیات وحش

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۰۵

مناطق طبیعی استان اصفهان زیستگاه گونه‌های کمیاب و در حال انقراض حیات وحش است.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: مناطق طبیعی استان اصفهان زیستگاه گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی شامل ۶۲ گونه پستاندار، ۲۹۶ گونه پرنده، ۴۰ گونه خزنده، ۸ گونه دوزیست، ۴۱ گونه ماهی و ۲۰۰۰ گونه گیاهی است و از میان گونه‌های اندمیک کشور دو گونه جانوری زاغ بور و ماهی گورخری در استان اصفهان وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ کیومرثکلانتری ادامه داد: یوزپلنگ ایرانی از گونه‌هایی است که از نظر وضعیت حفاظتی در سطح بحرانی قرار دارد و مناطق طبیعی برخی از شهرستان‌های استان نظیر نایین، خور و بیابانک، اردستان و آران و بیدگل زیستگاه این گونه ارزشمند است.
کلانتری افزود: استان اصفهان رتبه اول را از نظر کمیت حیات وحش کشور دارا می‌باشد که نتایج سرشماری‌ها سالهای مختلف بر این موضوع دلالت دارد و این درحالیست که از نظر تنوع گونه‌ای نیز استان اصفهان در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه از ۸ گونه گربه سان کشور تعداد ۷ گونه در استان اصفهان مشاهده و ثبت شده‌اند اذعان داشت: از کرکس مصری، بالابان و اردک سرسفید به عنوان گونه‌های در معرض خطر انقراض و از آهو، کل و بز، هوبره ایرانی، پلیکان پاخاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و لاک پشت مهمیزدار به عنوان گونه‌های آسیب پذیر می‌توان یاد کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: امسال برای اولین بار روز سوم ماه مارس برابر با ۱۲اسفندماه به عنوان روز جهانی حیات وحش معرفی شد که این روز مصادف با تاریخ پذیرش کنوانسیون سایتیس در سال ۱۹۷۳ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز