خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد:

آب مجازی خط و مشی کشورها را تعیین می‌کند؛ این مسئله از ارز مهمتر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۴۸

هم اکنون آب‌های مجازی(مقدار آبی که برای تولید هر کالا استفاده می‌شود)، خط و مشی کشورها را تعیین می‌کند و این مسئله از ارز مهمتر است.

ایلنا: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یک‌روزه خود به اصفهان که جهت بررسی آلودگی هوا، زاینده رود، تالاب گاوخونی و فعالیت‌های بخش معدن به این استان سفر کرده است پیش از ظهر امروز در جمع نمایندگان سازمان‌های دوستدار محیط زیست و برخی دستگاه‌های اجرایی در اصفهان گفت: آب، نقطه تعیین کننده و محدود کننده سیاستهای توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، معصومه ابتکار افزود: انتخاب نوع فعالیت‌هایی که در صنعت، منابع طبیعی و بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد باید بر اساس این نقطه تعیین شود.

وی موضوع آمایش سرزمین بویژه در استان‌هایی مانند اصفهان را بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: برای تولید هر کالایی باید میزان آب مجازی آن مورد سنجش قرار گیرد و مشخص شود که با شرایط آبی کشور سازگاری دارد یا خیر.

رییس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه مسائل زاینده رود و دریاچه ارومیه همه ما را بیدار کرد، گفت: به گفته برخی در برهه‌ای از زمان از این دو مسئله غافل شدیم یا اینکه مسائل محیط زیست را دور زدیم و به حرف دیگران و دوستداران محیط زیست به طور جدی توجه نکردیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست تنها متولی مسائل محیط زیستی کشور نیست، افزود: وظیفه این سازمان برنامه ریزی، تعیین خط و مشی، حفاظت، ایجاد هماهنگی، جلب مشارکت و اعلام قوانین است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی همه مردم برای حفظ محیط زیست مسوولیت دارند بر تخصصی شدن مسوولیت‌ها در این مسیر تاکید کرد. اگر یک شهروند مدیر یک واحد صنعتی بزرگ شود، مسوولیت مضاعفی برای رعایت استاندارد‌ها دارد زیرا این امر در عرضه برند و حفظ موقعیت و بقای آن واحد صنعتی نیز بسیار موثر است.

وی مسوولیت یک شهروند در کسوت دانشگاهی را انجام امور پژوهشی کاربردی دانست و گفت: ما در مباحثعلمی، دانشگاه‌ها را پشتوانه حرکت خود می‌بینیم. در این راستا باید در کنار هر شهرک صنعتی، مطالعات راهبردی برای تعریف سیاستهای کلان در زمینه محیط زیست نیز صورت گیرد.

ابتکار حکمرانی صحیح محیط زیست را اولویت برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست خواند و تصریح کرد: این اقدام در کنار نوسازی، بازسازی و مهندسی مجدد محیط زیست صورت می‌گیرد. لازم است که بخش صنعت و تولید در این جهت و برای حل مشکلات، سیاستگذاری و عدم تقابل بین سیاستهای اقتصادی با محیط زیست به ما یاری دهد.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق ملی محیط زیست ایران گفت: با راه اندازی این صندوق از فعالیت‌های اقتصادی که در جهت بهبود سیاست‌های محیط زیست و اشتغال حرکت می‌کند حمایت می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر حضور مجامع متشکل از مردم به عنوان نمایندگان صنفی، علمی و مدنی تاکید کرد و گفت: ما می‌توانیم در کنار یکدیگر، سیاست‌ها را حل و فصل و اصلاح کنیم.

در این جلسه تشکل‌های محیط زیستی و برخی اساتید دانشگاه‌ها و نمایندگان صنایع به بیان مشکلات زیست محیطی در استان اصفهان پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز