خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی:

باید ظرفیت‌های اصفهان که پایتخت دوم ایران است ارتقا پیدا کند تا موقع بحران کشور را اداره کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۱۸

مدیران استان اصفهان چنانچه قانون، مصوبه و یا تعهدی بوده که اجرا نشده است، ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزه جمع‌بندی و منعکس کنید تا در گزارش سفر خود ارجاع داده و برای بودجه بندی ارسال کنیم.

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی در جلسه ی مشترک کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه ریزی استان گفت: متاسفانه مسئولان اصفهان نسبت بزرگترین سرمایه و دارائی که همان منابع انسانی است بی‌توجه هستند و درصد پائینی از ظرفیت و توانمندی آنها در استان اصفهان به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی هاشمی با اشاره به اینکه اگر از این برخورداری استفاده نشود با مشکلاتی مواجه می‌شویم، تصریح کرد: انتظار می‌رود که این توانمندی و ارزش در مجموعه استان اصفهان به بهترین شکل بهره‌گیری و از این اتاق فکر بزرگ به وسعت استان به بهترین نحو استفاده شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ‌شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در راستای انجام وظایف قانونی خود دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را بر عهده داد، افزود: در بخش دوم، ضعف هایی وجود دارد و بخش قابل توجهی از موارد ناشی از این است که نسبت به قوانین و تعهدات گذشته عمل نکرده‌ایم و یا به طور جدی مطالبه نکرده‌ایم.

هاشمی یادآور شد: تصمیمات اتخاذ شده بر اساس مصوبه اجرا می‌شود و این مهم نیز در مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز و محور چنین مواردی باید مورد پیگیری و به اجرا برسد.

هاشمی برخی از کمی و کاستی‌ها را مربوط به کم توجهی و یا بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی نسبت به وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی این امر بررسی شده و گزارشات تهیه و سپس تکالیف مدیران را مطالبه خواهیم کرد.

وی یادآور شد: برخی از مشکلات مطرح شده وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی است که به وظایف‌شان عمل نکرده‌اند و این امر از موارد قابل پیگیری بعد از سفرهای استانی است و مسئولان مربوطه دعوت و این موضوع پیگیری می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ‌شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای تعهدات به برخی از مسئولان تذکر، از برخی طرح سئوال و از برخی هم درخواست و حتی در برخی موارد از دستگاه قضایی هم کمک گرفته می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ‌شورای اسلامی خطاب به مدیران استان تاکید کرد: چنانچه قانون، مصوبه و یا تعهدی بوده که اجرا نشده است، ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزه جمع بندی و منعکس کنید تا در گزارش سفر خود ارجاع دهیم و برای بودجه‌بندی ارسال کنیم.

وی افزود: ممکن است حتی موضوعاتی جدید اضافه شده باشد و یا نیاز به قانون‌گذاری و یا لغو قانون باشد که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی آن ها را نیز منعکس کنند.

هاشمی تأکید کرد: اصفهان به لحاظ مدیریتی نقطه اتکا و پایتخت دوم ایران محسوب می‌شود و باید ظرفیت‌های این استان در حد ظرفیت‌های کشوری ارتقا پیدا کند تا در صورت وجود بحران بتواند کشور را اداره کند.

وی با بیان اینکه اصفهان همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس الگو بوده و بیش از ظرفیت و سهم خود ایفای نقش کرده است؛ افزود: اکنون نیز باید الگو و باری را از دوش نظام بردارد و این توانمندی و بزرگی خود را به رخ بکشد.

گفتنی است در پایان این جلسه، لوح تقدیر رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به پاس خدمات ارزشمند و اهتمام ویژه ی رسول زرگرپورر در دوره ی تصدی مشاور این کمیسیون و همچنین فعالیت های ارزنده ی ایشان در پیگیری پروژه های عمرانی استان اصفهان به استاندار اهدا شد.

مدیران استان و اعضای کمیسیون عمرانی و معاونین برخی از وزرا نیر در این جلسه به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل و مشکلات استان پرداختند.

اعضای کمیسیون عمرانی مجلس در سفر به اصفهان از پروژه ی بزرگ مرکز همایش های بین المللی اصفهان، کنار گذر شرق اصفهان، پروژه ی قطار شهری و چاه های فلمن بازدید به دیدار امام جمعه اصفهان رفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز