خبرگزاری کار ایران

به منظور بررسی مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد:

راه‌اندازی شبکه نظرسنجی در اتاق بازرگانی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۷۹

رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان بازرگانی گفت: به منظور بررسی و شناخت از مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان به زودی شبکه نظرسنجی در اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی می‌شود.

ایلنا: رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان بازرگانی گفت: به منظور بررسی و شناخت از مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان به زودی شبکه نظرسنجی در اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان مرتضی بیشه؛ در ششمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان با اشاره به اینکه کار‌شناسان آموزش دیده واحدهای صنعتی استان می‌توانند در قالب این شبکه به فعالیت بپردازند و مسایل و مشکلات واحد‌ها را همراه با راهکارهای اجرایی به اتاق ارایه نمایند گفت: این کار‌شناسان با رصد روزانه مسایل و مشکلات و انتقال به اتاق بازرگانی می‌توانند در ارایه راهکارهایی اجرایی کاربردی برای حل مسایل تشریک مساعی کنند.

وی با اظهار اینکه مسایل و مشکلات در قالب بسته پیشنهادی در اختیار مسوولین دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیردادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ واحد صنعتی برای عارضه یابی صنعت استان اصفهان انتخاب شده‌اند که دوره نخست ۹۰ کار‌شناس از واحدهای صنعتی انتخاب و دوره آموزشی تکمیل پرسش نامه را طی می‌کنند.

وی استفاده از ظرفیت شورای گفت‌و‌گو دولت با بخش خصوصی برای حل مسایل بنگاههای اقتصادی را قابل توجه دانست و گفت: نظرسنجی از شرایط واحدهای صنعتی استان و ارایه نتایج به شورای گفت‌و‌گو می‌تواند در حل مسایل موثر باشد.

بیشه در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد تاسیس دانشگاه اتاق بازرگانی در اصفهان اشاره کرد و گفت: اتاق خواستار فعال سازی واحدهای تولیدی و اقتصادی است و این موضوع نیازمند نیروی انسانی متخصص و کارآمد است و این دانشگاه می‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی را تربیت کند.



تاسیس دانشگاه اتاق بازرگانی ایجاد تحول و افزایش انگیزش جوانان به دانش آموختن است

عضو کمیسیون آموزش اتاق اصفهان بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه خواستار ارسال فرم‌های نظرسنجی از واحدهای صنعتی و معدنی استان و بررسی فضای کسب و کار به صورت ماهانه شد.

عباس تاجبخش، در راستای پیشنهاد تشکیل دانشگاه اتاق اصفهان گفت: آموزش کاربردی با قوانین و مقررات روز می‌تواند نیاز بنگاههای اقتصادی را از نظر نیروی انسانی متخصص تامین کند. که هدف از تشکیل این دانشگاه ایجاد تحول و افزایش انگیزش جوانان به دانش آموختن در کنار کار عملی دانست.

همچنین مسئول شبکه پژوهش استان اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد شبکه ارتباطی با کار‌شناسان واحدهای صنعتی از سوی اتاق شد.

روحانی افزود: اتاق اصفهان می‌تواند مرکز آموزش عالی با هدف تربیت نیروی انسانی کار‌شناسی ارشد و دکتر برای واحدهای تولیدی راه اندازی کند. وی خواستار بررسی تاسیس دانشگاه تجارت اتاق اصفهان شد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه آموزش بنگاههای اقتصادی می‌تواند نتایج مثبتی برای اقتصاد استان داشته باشد.

مسعود امامیه، دیگر عضو کمیسیون در این جلسه گفت: اتاق با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت می‌تواند نیاز واحدهای صنعتی را برطرف کند. وی خواستار همکاری اتاق با یکی از دانشگاه‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی شد.

دیگر عضو کمیسیون در این جلسه با تعریف شرکت دانش بنیان گفت: متاسفانه شرکت دانش بنیان در کشور اشتباه تعریف شده است و دولت به صورت تصنعی خواستار افزایش تعداد این شرکت‌هاست.

کوروش خسروی، افزود: ایجاد مزیت متفاوت از سایر شرکت‌ها و همچنینی فعال بودن واحد تحقیق و توسعه یکی از ویژگی‌های مهم شرکت‌های دانش بنیان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبکه نظرسنجی از واحدهای تولیدی استان گفت: برای تقویت ارتباط بین کار‌شناسان واحد‌ها و اتاق بازرگانی باید یک قالب مشخص طراحی کرد.

لیلا یزدانی، کار‌شناس ارشد واحد آموزش اتاق اصفهان به حضور اتاق در نخستین نمایشگاه بین المللی آموزش و خدمات آموزشی در محل دنمایشگاه‌های بین المللی تهران اشاره کرد و گفت: اتاق اصفهان به دعوت موسسه آموزشی و پژهشی اتاق ایران به همراه اتاق‌های یزد، کرمان، کرمانشاه، بجنوردو تهران در این نمایشگاه شرکت کرد.

ارایه دستاوردهای آموزشی و پژوهشی اتاق اصفهان به همراه اسناد تجاری معاصر و همچنین موفقیت‌های پژوهشی اتاق در این نمایشگاه عرضه شد.

به گفته وی دستاوردهای آموزشی اتاق از جمله لوح‌های فشرده همایش و سمینارهای آموزشی اتاق اصفهان در طول سالهای اخیر با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز