خبرگزاری کار ایران

در تفاهم میراث‌فرهنگی و شهرداری؛

دیباج دامغان شهر گردشگر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۷۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: با برنامه‌ریزی و تفاهم اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان و شهرداری، دیباج شهر گردشگر می‌شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی افزود: در هفته گردشگری جلسه هم‌اندیشی برای ایجاد شهر گردشگر در دیباج با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر دیباج برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهر گردشگر نگرشی جدید و نوآورانه در صنعت گردشگری است، تصریح کرد: جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی و انسان‌ساخت از مهم‌ترین منابع جذب گردشگر بوده و شهرها به عنوان بزرگ‌ترین جایگاه این جاذبه‌ها و آثار، جلوه‌گاه متنوعی از جاذبه‌ها فراهم می‌سازند.

قاسمی اضافه کرد: توسعه اشتغال، پویایی اقتصاد شهری، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از جمله اهداف طرح شهر گردشگر است.

وی گفت: با طراحی لوگو و شعار گردشگری دیباج، سامان‌دهی بافت‌های تاریخی و طبیعی شهر، تعریف محورهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی شهری بر اساس برنامه‌های گردشگر محور، آموزش نیروهای انسانی کارآمد و افزایش آگاهی عمومی حرکت به سمت تحقق اهداف طرح آغاز می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با بیان اینکه شهر دیباج با توجه به موقعیت آب و هوایی، مکان‌های گردشگری فراوان و قرار گرفتن بین کویر و جنگل، دارای ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری است، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد شهر گردشگر و حفظ هویت اصلی شهر دیباج، از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه، به شیوه مناسب بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: دیباج شهری زیبا و کوهستانی در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان است که در بهار و تابستان سرسبز، خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و عمدتا پوشیده از برف است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز