خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شهردار تبریز:

موزه‌داری وظیفه شهرداری نیست/سرابی اقدم درصدد فروش تعدادی از اقلام موزه بود

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۱۲

قائم مقام شهردار تبریز پس از تعطیلی موزه مشاغل و در یک موضع‌گیری احساسی اعلام کرد: وظیفه شهرداری موزه‌داری نیست و متولی این موضوع میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،رسول موسایی در گفت وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز به هیچ عنوان وظیفه موزه داری ندارد، افزود: با این وجود تعدادی از موزه‌ها با مدیریت شهرداری در اماکنی که در اختیار موزه داران قرار داده شده است، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز همچنان در صدد حفظ موزه مشاغل است، یادآوری کرد: شهرداری منطقه ۸ فرهنگی - تاریخی تبریز جلسات مختلفی با تعدادی از موزه‌داران، مجموعه‌داران و همشهریان علاقمند که این اقلام را در اختیار داشته و قصد دارند مکانی مثل موزه راه اندازی کنند، داشته و مقرر شده در آینده نزدیک ما این مجموعه را با نمایش اقلام آنان حفظ کنیم.

موسایی گفت: طی صحبت‌های‌انجام شده با چند مجموعه‌دار، موزه مشاغل با اقلام متنوع تاریخی مربوط به مشاغل گوناگون همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و آقای سرابی اقدم هم می‌تواند به فعالیت خود در این موزه ادامه دهد.

وی مدعی شد: اقلام موجود در موزه مشاغل تبریز متعلق به آقای سرابی اقدم است که از مدت‌ها پیش در صدد انتقال این مجموعه بود.

موسایی ادامه داد: احتمالا آقای سرابی اقدم درصدد فروش تعدادی از این اقلام بود و یا برنامه‌ای برای جابجایی این اقلام داشت که به همین خاطر جلسات متعددی نیز با وی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه محل موزه مشاغل در اختیار آقای سرابی اقدم است و کماکان نیز در اختیار وی قرار دارد، افزود: به رغم این موضوع ایشان اقلام خود را از موزه خارج کرده و انتقال داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز