خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه :

توانستیم میزان خاموشی های سال 98 را به حداقل برسانیدم

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۲۷۴

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با اشاره به کنترل خاموشی های امسال تصریح کرد: خوشبختانه در سالجاری توانستیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و همچنین کمک اصحاب رسانه و مردم میزان خاموشی ها را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امید علی مرآتی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد به تشریح عملکرد این شرکت در سالجاری پرداخت و سرانه خاموشی برق مشترکین را 43 درصد اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف استان پایین تر از میانگین کشور است .

مرآتی در ادامه درصد وصول مطالبات را ۳ دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: مشترکین برق شرکت توزیع و فوق توزیع کرمانشاه از نظر تعداد ۸۰ درصد و از نظر مصرف انرژی ۸۳ درصد مصرف را ، به خود اختصاص داده اند که بیشترین مصرف در حوزه مصارف خانگی است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان  با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در مجموع دارای ۷۷۷ هزار و ۴۳۰ مشترک است، افزود: هم اکنون در حال برق رسانی به مساحتی به میزان ۲۵ هزار کیلومتر در استان هستیم و دارای ۶۴۶ هزار و ۸۰۵ مشترک خانگی هستیم که ۸۳ درصد مصرف انرژی در بخش خانگی است.

وی، تعداد روستاهای برقدار را ۲ هزار و ۵۴۴ روستا اعلام کرد و از وجود ۱۷ هزار و ۶۶۰ دستگاه پست توزیع خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶ پاسگاه در نقاط صعب العبور استان برق رسانی شده اند، ادامه داد: برق‌رسانی به چند پاسگاه باقی مانده در نقاط مرزی و صعب العبور تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

مرآتی سرانه مصرف برق در استان را چهار و نیم درصد پایین تر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: خاموشی برق مشترکین استان ۴۳ درصد کم تر از میانگین کشوری است.

  این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: تا پایان دی ماه تعداد ۲۹۶۷ مشترک به مشترکین مصارف صنعتی اضافه شده است همچنین ۲ هزار و ۵۴۴ روستا در استان کرمانشاه برق دار هستند و هیچ روستای بالای ۵ خانواری در استان بدون برق وجود ندارد.

 مراتی در بخش دیگری  از سخنان خود به نصب ۷۶۰ کیلو وات سلول خورشیدی در استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : در زمینه  سرمایه گذاری برای انرژی خورشیدی در مدت یک روز مجوز صادر می‌شود و تاکنون ۵۳۷۰ کنتور هوشمند درطرح فهام نصب شده است.

 وی یادآور شد: جزو استان‌های برتر در زمینه اطلاعات شبکه و عملکرد Gis هستیم و ۱۴ نفر در سطح استان عملکرد شرکت را بصورت آنلاین در این نرم افزار وارد می کنند.

 مرآتی صنعت برق را صنعت زیربنایی و خدمات‌رسانی شرکت توزیع برق را ۲۴ ساعته توصیف کرد و افزود: امسال خوشبختانه هیچگونه خاموشی نداشتیم و ان‌شاءالله سال ۹۹ نیز به همین منوال پیش خواهیم رفت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه میزان تلفات برق در استان را ۱۴ درصد عنوان کرد و افزود: هدف ما این است که تلفات را به پایین تر از  ۱۴ درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با بیان اینکه خاموشی کمتری به نسبت میانگین کشوری داریم، افزود: طی سال گذشته بصورت میانگین 314 دقیقه خاموشی در استان داشتیم که برای سال جاری به 258 دقیقه کاهش یافته است.

وی در ادامه میزان وصول مطالبات این شرکت را سه درصد بالاتر از میانگین کشور دانست و گفت: علیرغم مشکلاتی که در استان داریم، طی سال گذشته 100 درصد وصول مطالبات داشتیم، اما امسال به واسطه حذف قبوض کاغذی نتوانسته ایم مانند سال قبل بصورت 100 درصدی مطالباتمان را وصول کنیم.

 مرآتی تصریح کرد: در حال حاضر بدهی مشترکین به شرکت توزیع برق ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن مربوط به ادارات دولتی  می باشد.

مرآتی با بیان اینکه ۸۰ درصد پیامک‌هایی را که برای مشترکان فرستاده‌ایم منجر به پرداخت شده است، گفت: چیزی به اسم تصاعدی در شرکت توزیع نداریم و کنتور‌های دیجیتالی قابلیت پرفایل‌گیری دارند.

 مرآتی در پایان با اشاره به حذف قبوض کاغذی در استان گفت: حداکثر فاصله زمانی برای دریافت قبض برق از طریق پیامک به مشترکین ۶۵ روز است و در صورت عدم دریافت قبض، مشترکین آن را پیگیری کنند و از طریق سامانه ۳۰۰۸۵۱۲۱ می توانند در هر لحظه  قبض خود را رویت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز