خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

تامین سیب بازار شب عید کشور از سوی باغداران استان

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۹۶۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سازمان صنعت معدن تجارت کشور موظف شده است سیب شب عید بازار کشور را از کشاورزان آذبایحان غربی خریداری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول جلیلی در این باره اظهار داشت: روزانه مابین ۲۰۰ الی ۳۰۰ تن سیب از استان آذربایجان غربی صادر می شود. از ابتدای آبان ماه ۷۵۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان دپو شده که با تمهیدات انجام گرفته، در حال حاضر، فقط ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان باقی مانده است که این میزان با توافق سازمان صمت  تا نوروز وارد بازار می‌شود تا سیب بازار شب عید تامین شود.

جلیلی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ هزار تا ۳ هزار تن سیب از مبادی مختلف از استان خارج می‌شود، تصریح کرد: مقصد این سیب‌ها عمدتا افغانستان، پاکستان و عراق است.

وی به توافق نامه اورسیا اشاره کرد و گفت: این توافق‌نامه مرداد امسال به منظور تخفیف تعرفه عوارض ورودی به کشورهای اتحادیه اوراسیا منعقد شده است.

جلیلی خاطر نشان کرد: ۵۲۶ طرح حوزه کشاورزی با یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه طی روزهای آینده در استان افتتاح می شود.
 
وی افزود: بهره ‌برداری از این طرح‌ها موجب تثبیت اشتغال برای یک‌هزار و ۲۵۱ نفر به صورت مستقیم خواهد بود.
 
جلیلی با اشاره به دستاوردهای تحقیقاتی در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بزودی۶ دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که برای اجرای آنها، ۲ میلیارد ریال هزینه شده‌است.
 
وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل معرفی دو پایه پیوندی اسپوتا و ناظمیه در انگور با قابلیت مقاومت در برابر سرطان طوقه و ریشه، معرفی چهار رقم گردوی برتر از جمله رقم چالدران، اجرای پروژه افزایش بهره‌وری مصرف آب در راستای طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه، رونمایی از چهار عنوان کتاب منتشر شده در سال جاری و معرفی سه رقم گندم نان دیم با عملکرد بالا و نیاز آبی کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز