خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی؛

ایستگاه کوهسنگی خط 2 قطار شهری مشهد به بهره برداری رسید/ افتتاح اولین سازه شیشه‌ای کشور

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۴۸

طی مراسمی ایستگاه کوهسنگی خط 2 قطار شهری مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، طی مراسمی با حضور محمدرضا کلائی شهردارمشهد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای شهر، فرماندار مشهد و فرمانده سپاه امام رضا(ع) برگزار شد، ایستگاه کوهسنگی خط 2 قطار شهری مشهد افتتاح شد.

محمدرضا کلائی در این مراسم افزود: با توجه به افزایش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط قطار شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های اولیه اجرای خط دو قطار شهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهید کاوه بوده است، اظهارکرد: البته در ادامه تصمیم گرفته شد تا در ابتدای شهرک سلامت نیز محلی برای توقف قطارها ایجاد شود.

کلائی تصریح کرد: بر این اساس اکنون تصمیم گرفته شده تا درمجاورت شهرک سلامت علاوه بر ایستگاه قطار شهری، پایانه اتوبوسرانی و پارکینگ خودرو نیز برای استفاده شهروندان احداث شود.

وی ادامه داد: در گام بعدی پس از افتتاح ایستگاه کوهسنگی که امیدوارم مبارک مردم باشد از معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک می خواهم عملیات احداث ایستگاه و پارکینگ شهرک سلامت نیز تا پایان دی ماه آغاز شود.

شهردار مشهد همچنین در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری مشهد گفت: امروز حلقه آخر استفاده از خط دو قطارشهری به بهره برداری رسید که امیدواریم تا پایان سال بتواند ظرفیت ما را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزون ببخشد.

وی اضافه کرد: نوسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، که تعدادی از این اتوبوس‌ها در خطوط به کار گرفته شده و مابقی نیز تا پایان سال به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همانطور که قبلا اعلام شد موضوع تاکسی‌های برقی در اولویت جدی کار خود قرار داده ایم اظهارکرد: امیدوارم با کمکی که از کارگروه ملی زیارت خواهیم گرفت این موضوع را سرعت ببخشیم.

کلائی به ارائه لایحه‌ای در خصوص دریافت کرایه قطار شهری بر اساس زمان و مسافت به شورای شهر مشهد اشاره کرد و افزود: در صورت تصویب این لایحه دریافتی‌های ما از مسافران بر اساس زمان و میزان مسافت طی شده خواهد بود که امیدواریم تا پایان سال تکلیف این موضوع نیز مشخص ‌شود.

گفتنی است؛ این ایستگاه 135 متر طول، 20 متر عرض و 23 متر عمق دارد و یکی از نکات بارز آن، ساختمان ایستگاه است که با توجه به شیشه ای بودن سازه و قرار گرفتن در فضای بوستان کوهسنگی، اولین سازه تیر و ستون شیشه ای کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز