خبرگزاری کار ایران

تقوی به ایلنا خبر داد:

80 درصد موقوفات گناباد مربوط به عزاداری سیدالشهدا است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۷۸۵

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد گفت:80% موقوفات شهرستان گناباد مربوط به عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و 20% مابقی مربوط به هزینه های مساجد، عید غدیر و قربان و امور خیریه است.

حجت الاسلام حسن تقوی مند در گفتگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت:در حال حاضر کل موقوفات شهرستان گناباد 1951موقوفه و 4800 رقبه (کوچکترین واحد شمارش وقف از آب ، اراضی و..) است.

وی ادامه داد: ممکن است آب یا اراضی در اداره اوقاف دارای وقف نامه بوده ولی در محل به دلیل قدمت تاریخ وقف شناسایی نشده باشد.

رییس اداره اوقاف شهرستان گناباد تصریح کرد:شناسایی و احیاء این موقوفات همکاری مردم ، متصرفین ، و بویژه شوراها و دهیاری ها را می طلبد.

تقوی اذعان کرد :اداره اوقاف و امور خیریه در جهت کشف و شناسایی این موارد اراده ای جدی داشته و تاکنون 10 مورد شناسایی و قرارداد اجاره با متصرفین تنظیم  و در برخی موارد نیز نماینده ای از محل جهت شفاف سازی موارد مبهم انتخاب گشته است.

رییس اداره اوقاف گناباد اذعان کرد :استقبال مردم از وقف در شهرستان گناباد نسبت به سال گذشته 10% افزایش داشته به گونه ای که ما تا این زمان 10 مورد وقف جدید داریم و در حال مشورت جهت ایجاد وقف های ارزشمندی دیگری تا پایان سال جاری نیز هستیم .

تقوی با تاکید در زمینه همکاری بر احیاء موقوفات گفت :اجرای ‌امینانیه نیت واقفین خیر اندیش در جهت ترویج فرهنگ وقف با هماهنگی شوراها و معتمدین محلی از دلایل عمده اعتماد مردم به اداره اوقاف و امور خیریه است و تا رسیدن به اهداف متعالی تلاشهای جدی و مستمر می طلبد.

وی گفت :طی قوانین و مقررات و تاکید مقام معظم رهبری (حفظ الله ) و نماینده ایشان در رأس سازان بر عمل امینانه به نیت واقفین ، سیاستهایی جهت کشف و شناسایی و احیاء موقوفات جدید اتخاذ و از طریق نیروهای ستاد اوقاف به جدیت پیگیری میشود‌.

تقوی اظهار کرد:80% موقوفات شهرستان گناباد مربوط به عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و 20% مابقی مربوط به هزینه های مساجد ،عید غدیر و قربان و امور خیریه است .

تقوی گفت :اداره اوقاف و امور خیریه از یک سال گذشته با هدف رونق تولید و اشتغال پایدار برای قشر جوان و آبادانی شهرستان تا حد امکان گام برداشته و در این زمینه موارد اشتغال زایی متععدی از جمله اخذ 5 هکتار زمین با همکاری فرمانداری گناباد از اداره جهاد کشاورزی و دعوت از جوانان بخش کاخک جهت کشت مناسب بعد از انجام آزمایشات آب و خاک و در اختیار قراردادن آبهای وقفی امامزاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک، در جهت ایجاد اشتغال پایدار پیگیری شده است.

وی افزود: همچنین احداث و نصب نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 60 کیلو وات در محل امامزاده شهر کاخک و با ظرفیت 50 کیلو وات در محل مرقد علامه بهلول بیلندی گنابادی احداث استخر ذخیره آب به ظرفیت 1000متر مکعب و کانال انتقال آب به طول 600 متر جهت آبیاری فضای سبز مرقد علامه بهلول، کاشت 1/5 هکتار درخت مثمر به تعداد 500 نهال گل محمدی و 500 نهال پسته در محل مرقد علامه بهلول ،کاشت 3000 بوته گل محمدی و 200 نهال بادام در اطراف امامزاده شهر کاخک و به کارگیری نیروهای بومی جهت آبیاری و رسیدگی از دیگر مواردی است که در زمینه اشتغال زایی انجام شده است.

رییس اداره اوقاف گناباد در پایان گفت :شفاف سازی موقوفات ، اراده جدی اداره اوقاف ،همکاری مردم ، شورا ، دهیاری و مسئولین را می طلبد و ‌در صورت روشن نشدن  موارد دارای وقف نامه و شرایط مبهم ،اداره اوقاف از طریق قانونی و‌ طی مراحل قضایی شفاف سازی موقوفات را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز