خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه/ لزوم ارسال لایحه بودجه سالیانه کشور به شورای عالی استان ها

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۶۶۲

رئیس‌شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه موظف است پیش‌نویس لایحه بودجه سالیانه کشور را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد، گفت: تاکنون با گذشت 5 دوره از فعالیت شوراها این قانون اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری، در یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها ابتدا با اشاره به حادثه تصادف گلستان و درگذشت رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی وی، گفت‌: آقایان نوربخش و تاج الدین از سرمایه‌های ارزشمند کشور بودند. متاسفانه در حمل و نقل و جاده ها نیروهای ارزشمندی را از دست داده‌ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس قانون، مسئولیت آموزش شوراها با سه نهاد صداوسیما، وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها می‌بایست متمرکز به شورای عالی استان‌ها باشد که این نهادها در انجام وظایف خود در این موضوع مهم کوتاهی می‌کنند لذا لازم است این مسئله در دستورکار قرار گیرد.

وی ادامه‌ داد: با توجه به این نکته قانونی باید شرایطی فراهم شود تا در تفاهمنامه ای سه جانبه زمینه عملکرد مناسب تر در خصوص آموزش در سطح استان‌ها فراهم شود لذا کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها باید به فوریت ساز و کار تحقق این مهم را فراهم کند.

رئیس  شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به اصل ۱۰۱ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: در این اصل تاکید شده است که به منظور جلوگیری از تبعیض و تهیه برنامه توسعه استان‌ها، شورای عالی استان‌ها تشکیل شود و برابر بند پنج قانون وظایف و انتخابات شوراها و شهرداری ها، سازمان برنامه و بودجه موظف است یک نسخه از لایحه پیش‌نویس بودجه سالیانه کشور را به شورای عالی استان‌ها ارسال کند و نظرات اعضای این شورا را اخذ کند که متاسفانه پس از گذشت پنج دوره از تشکیل شوراها هنوز این اتفاق رخ نداده است.

الویری ادامه داد:‌ با وجود اینکه پنج دوره از فعالیت شورای عالی استان‌ها می‌گذرد ولی این قانون اجرایی و عملیاتی نشده است. باید متذکر شوم در صورتی که این مهم در لایحه سال 98 اجرا نشود برنامه بودجه عمومی کشور دارای اشکالات ساختاری خواهد بود و به آن ایراد حقوقی وارد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز