خبرگزاری کار ایران

الویری:

استعفای نجفی لطمات جدی به شهرداری می‌زند

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۴۵

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مخالفت با استعفای نجفی گفت: این استعفا لطمات جدی به شهرداری می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مخالفت با استعفای نجفی با بیان اینکه استدلال‌های حق‌شناس را به عنوان موافق قبول دارد، گفت: تغییر در مدیریت در کلانشهری همچون تهران کار ساده‌ای نیست من تجربه تلخ شورای اول را به یاد دارم. در آن شرایط من به عنوان شهردار استعفا دادم. در آن زمان شرایط با امروز تفاوت داشت و اختلاف جدی‌ای میان شورا و شهرداری به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: در آن زمان آقای حجاریان برگه‌ای با امضای هشت نفر از اعضای شورا به من نشان دادند که آقای ملک مدنی را به عنوان شهردار پیشنهاد دادند من هم بلافاصله در یک برگه a4 نصفه استعفای خود را نوشتم. در حقیقت با مکانیزمی بدون حضور من در جلسه استعفا مطرح، نوشته و پذیرفته شد. اما نتیجه این استعفا در همین جا به اتمام نرسید.

الویری با بیان اینکه تغییرات بعدی در شهرداری لطمات جدی به شهر وارد کرد افزود: ‌بر این اساس باید تحمل بیشتری انجام دهیم شاید یک قایق به راحتی دور می‌زند اما یک کشتی برای دور زدن نیاز به مدت زمان بسیار زیادی برای تغییر مانور دارد و لطمات جدی‌ای با تغییر در مدیریت به شهرداری وارد خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد شش هفت ماهه نجفی افزود: شاهکار عملکرد او بحث کارشناسی و مقابله با فساد است. وی جلوی هرز رفتن منابع را گرفته و تحقق درآمدهای شهرداری از 72 درصد به 95 درصد رسید که نشان‌دهنده جهت‌گیری درست در شهرداری است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه شورا باید برنامه پنج ساله سوم را به زودی تدوین کند نکته بعدی در مخالفت با استعفای نجفی را تعامل وی با دستگاه‌ها دانست و گفت: ایشان رابطه نزدیکی با دولت و مجلس دارند و رابطه ایشان و مجلس موجب شد هفت مصوبه به نفع شهرداری شکل گیرد. نکته آخر که برای بنده محرز است این است که دلیل استعفای ایشان فقط بیماری نیست.

وی ادامه داد: به علت فشارها ایشان در نهایت مجبور به استعفا شده و شورا هم اگر با این استعفا موافقت کند به این معناست که به فشارها تمکین کرده در نتیجه آن به عنوان مخالف رای می‌دهم و امیدوارم با مخالفت جدی من آقای نجفی کار خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز