خبرگزاری کار ایران

نجفی در جلسه بررسی استعفایش؛

شورای شهر ۷ ماه پیش بهترین تصمیم را گرفت/"تقدیر الهی" باعث استعفایم شد+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۷۹۸

شهردار تهران گفت: شورای شهر ۷ ماه پیش بهترین و مناسب‌ترین تصمیم را گرفت و تیمی را انتخاب کرد که دارای حداکثر تخصص و تجربه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی، شهردار تهران صبح امروز در جلسه بررسی استعفای خود در شورای شهر حاضر شد و با بیان اینکه از حمایت و الطاف شورا تشکر ویژه دارد، ‌گفت: شورای شهر برخاسته از مردم است و هفت ماه پیش بهترین و مناسب‌ترین تصمیم را گرفت و تیمی را انتخاب کرد که دارای حداکثر تخصص و تجربه بود.

نجفی همچنین پیش از تشریح دلایل استعفایش با اشاره به جمعیت موجود در سالن شورا و حضور همه معاونان گفت:‌ در ابتدای ورود ما برخی دوستان گفتند که چه لشکرکشی‌ای شده است و اصولا این لشکرکشی‌ها زمانی صورت می‌گیرد که اعضای شورا می‌خواهند با استعفا موافقت کنند اما می‌بینیم که شرایط برعکس است.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات محسن هاشمی در رابطه با سال حمایت از تولید ملی و اقدامات شهرداری در این رابطه گفت: یک دستورالعمل 32ماده‌ای در رابطه با مدیریت هزینه در سال 96 صادر کردیم که در این دستورالعمل استفاده از کالاها و تولیدات ایرانی مرتب تکرار شده است و بعد از اظهارات مقام معظم رهبری روی این بندها تاکید شد.

نجفی با بیان اینکه شهرداری جزو دستگاه‌های پیشگام تولید ملی محسوب می‌شود گفت: کارگروهی را با همکاری شورا در این راستا تعیین کردیم که شهرداری چه حمایتی می تواند از تولیدات ملی ارائه دهیم. 

وی ادامه داد: تیم مدیریت جدید شهرداری در سال‌های اخیر جزو بهترین‌ها محسوب می‌شد و معاونان برنامه‌ریزی و منابع انسانی صاحب نظر هستند.

وی ادامه داد: من تاکید می‌کنم هر کاری که انجام شده میان شورا و شهرداری مشترک بوده البته بی‌شک ضعف‌ها و قدرت‌هایی داشته که جای خود مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: البته برخی تمام سعی خود را برای تخریب انجام دادند و اخیرا تیتر مهم خبر صداوسیما این بود که 12 میلیون تومان برای هفت‌سین در شورا هزینه شده آن هم برای چیزی که هنوز پرداخت نشده است. این مهم‌ترین خبر روز می‌شود آن هم در برابر خبری مثل 52 هزار میلیارد تومان بدهی در شهرداری. به نظر می‌رسد عدد و رقم برای آنها خیلی مهم نیست.

وی ادامه داد: آن‌قدر زدند که بالاخره یکی به نتیجه رسید و به عنوان شهردار از این فحاشی‌ها نصیب بیشتری به بنده رسید. ما سعی کردیم مقاومت کرده و انجام خدمت را در اولویت قرار دهیم و به نظرم در این مورد موفق بودیم.

نجفی افزود: ما در شهرداری توانستیم سکوهایی برای پرش ایجاد کنیم البته نتایج ملموس بخشی از این فعالیت‌ها دیده شده و به چشم شهروندان می‌آید و خیلی از شهروندان این اقدامات را لمس کردند اما بخشی از این اقدامات همچون دانه‌ای است که سر در خاک داشته و هنوز بیرون نیامده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی شهر هوشمند در شهرداری ادامه داد: امیدوار هستیم در آینده آثار ساماندهی تبدیل تهران به شهر هوشمند به چشم بیاید. ما تردیدی در ادامه این راه نداریم و اراده ما تداوم راهی است که با اعضای شورا آن را آغاز کردیم و از مسوولیت شانه خالی نخواهیم کرد اما آنچه موجب مطرح شدن بحث استعفا شده است مساله‌ای خارج از اراده من و مبنی بر تقدیر الهی است متاسفانه یک ماه قبل بر اساس اعلام دکتر معالجم مبتلا به بیماری جدیدی شدم بیماری که مرحله درمان و پس از درمان بسیار سخت و دشوار است در نتیجه مجبور به مطرح شدن موضوع استعفا شده‌ام. البته کسانی که رفتن من را پس از شش ماه به علت بیماری پیشگویی می‌کردند خوشحال نباشند پیشگویی پیغمبرگونه آنها آنطور که می‌گفتند اجرا نشد. من در هفت ماه پیش بیمار نبودم و مسائلی که در هفت ماه پیش آنها مطرح می‌کردند در این دوره هیچ مشکلی برای من ایجاد نکرد.

شهردار با بیان اینکه درمان او برای بیماری انرژی‌اش را در چند ماه آینده خواهد گرفت، افزود: با توجه به شرایط فکر می‌کنم اقتضائات جسمی من ایجاب می‌کند که مسوولیت را به دیگری واگذار کنم البته در حدی که وسعم برسد در کنار شهرداری باقی خواهم ماند.

وی ماندن را خیانت به امانت مردم دانست و افزود: از دوستان شورا تقاضا می‌کنم که این مساله را به مسائل سیاسی ارتباط ندهند و اصلی‌ترین موضوع بیماری است. پیشنهادهایی که در رابطه با مرخصی مطرح می‌شود از نظر من مناسب نیست چراکه به شهرداری خسارت‌هایی وارد خواهد کرد خوشبختانه در بین افرادی که از نظر رویکرد مورد تایید شورای شهر هستند مدیران برجسته‌ای وجود دارد همچنین از بین معاونان شهرداری هستند افرادی که بتوانند  یا بهتر از من امور را انجام دهند. نباید هزینه اضافی به شهر تحمیل کنیم چراکه اگر این وضعیت ادامه پیدا کند در وهله اول به شهر و مدیریت شهری لطمه خواهد خورد.

وی با بیان اینکه در سیستم مدیریت کشور متاسفانه همه چیز به نفر اول برمی‌گردد، ‌افزود: اگر نفر اول دچار مسئله ای شود قطعا دچار مشکل خواهیم شد این بدنی که نحیف بوده و به زمین افتاده بود را تلاش کردیم در این هفت ماهه بلند کنیم. شهرداری اکنون آماده پرش و حرکت است و حیف است که آن را رها کنیم. ادامه این وضعیت به شورا لطمه خواهد خورد چراکه اگر ادامه دهم کارنامه ضعیفی در آینده از من به جا خواهد ماند. واقعا احترام خاصی برای تک تک اعضای شورا قائل هستیم و در این شرایط خاص خواهش می‌کنم که مرا در معذوریت اخلاقی برای نپذیرفتن نظر شورا قرار ندهید. خواهش می‌کنم یک فرد از شورا و شهرداری خارج شود. به نظرم می‌آید بعد از 40 سال خدمت در سطوح مختلف مدیریت شهری آن هم از سال 58 تا به امروز یعنی 39 سال در پست‌های مدیریتی آنچه در توانم بوده است انجام داده ام امیدوار هستم دوستان این حق را به من بدهند که برای مدتی به خود بپردازم.

وی افزود: قرار است از اول اردیبهشت ماه بستری شوم و از دوستان می‌خواهم تا آن موقع تکلیفم مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز