خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس:

آلودگی هوا و بیکاری مهم‌ترین چالش‌ امروز ایران هستند/افتتاح کارخانه تولید کاتالیست گامی به‌سوی سالم‌سازی هوا

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۹۰

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا در بیکاری جوانان را مهم ترین چالش‌های پیش روی کشور ایران دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید کاتولیست یورو 5 (از زیرمجموعه‌های شرکت ایران خودرو) در شهرک صنعتی محمودآباد قم با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز بین دعوای چپ و راست سیاسی فراموش شده دستاوردهای انقلاب اسلامی است و البته دشمن هم سعی می‌کند این دستاوردهای بزرگ انقلاب مغفول بماند. 

امیرآبادی خاطرنشان کرد: برخی از چالش‌های اساسی پیش روی ملت ایران در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و دقت نظر قرار گرفت و البته مشاور رئیس جمهور جناب آقای نیلی نیز بخشی از مشکلاتی که توسط دولت احصاء شده را بیان کردند که نشان می‌دهد که متن و اراده جمعی مجلس و دولت و دیگر دستگاه‌ها برای رفع چالش‌ها و مشکلات کشور بسیار ضروری است. 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بر روی دو چالش مهم کشور تمرکز ویژه‌ای دارد گفت: یکی از چالش‌های پیش روی ما مساله محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هواست که متاسفانه همین امروز مدارس سه استان تهران، البرز و قم به جهت همین آلودگی هوا تعطیل شده است. 

امیرآبادی با اشاره به افتتاح کارخانه کاتولیست یورو 5 در قم گفت: افتتاح چنین مجموعه‌هایی که در راستای سالم‌سازی هوا و جلوگیری از آلودگی‌های بیشتر انجام می‌شود نوعی مجاهدت و خدمت به مردم محسوب می‌شود اما اینکه تا چه میزان می‌تواند رشد و ترقی داشته باشد بسته به همت ما دارد؛ البته یک کار عمده در زمینه رفع آلودگی هوا بحث فرهنگ‌سازی است که باید مورد دقت نظر قرار گیرد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش مهم دیگری که در کشور ما وجود دارد بحث اشتغال و بیکاری جوانان است گفت: اگر با افتتاح مجموعه‌های تولیدی حتی یک شغل هم ایجاد شود ارزشمند است چراکه واقعا مراجعات مردم در این زمینه به ما مسئولان بسیار زیاد است. 

وی تاکید کرد: باید به مدیران و مسئولان کشور این جرات را بدهیم که در راستای ایجاد اشتغال گام برداشته و برای جوانان شغل ایجاد کنند چراکه خواسته بسیاری از مردم و مراجعان به مسئولان همین ایجاد شغل برای جوانان است. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کنیم که دوره پشت میزنشینی تمام شده و در حال حاضر سه – چهار میلیون پشت میزنشین داریم که بالاخره زودتر از بقیه رفته‌اند و این شغل‌ها را گرفتند؛ از این رو باید شرایطی را ایجاد کنیم که جوانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود بلافاصله آچار به دست گرفته و مشغول کار شود. 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو 5 در قم گفت: از مدیران شرکت ایران خودرو می‌خواهیم که سرمایه‌گذاری بیشتری در استان قم داشته باشم چراکه امتیازات بسیاری برای واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار در این استان فراهم است که از جمله آنها نزدیکی به پایتخت و مصوبه مجلس برای ایجاد خطوط ریلی شهرک‌های صنعتی قم به شبکه ریلی سراسری است. 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز