خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران:

اولویت نخست پایتخت موضوع محیط زیست است

کد خبر : ۱۳۳۵۶۱

توسعه حمل و نقل عمومی از پایه های اصلی حفظ محیط زیست است و به این منظور باید نسبت به رفع نیازهای حمل و نقلی بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت ساکن و شناور تهران با حمایت کامل دولت اقدام شود.

ایلنا: رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در تازه ترین اظهار نظرهای خود در مورد مسائل مختلف شهری به موضوع محیط زیست به عنوان اولویت نخست تهران، لزوم کمک دولت در تامین هزینه - های پایتخت و استفاده از مواد جایگزین به جای نمک در برف روبی تهران پرداخت و به مناسبت سال نو میلادی به نمایندگی از مردم پایتخت به دیدار اسقف اعظم ارامنه تهران رفت و تولد حضرت مسیح(ع) را به وی تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، محمد حقّانی با تاکید بر این که اولویت اول کلان شهرهای پیشرفته جهان موضوع محیط زیست و توجه به مسائل زیست محیطی است، گفت: در تهران نیز به موضوع محیط زیست به عنوان اولویت نخست باید نگاه شود و مشکلات زیست محیطی این کلان شهر از جمله آلودگی هوا باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توسعه حمل و نقل عمومی از پایه های اصلی حفظ محیط زیست است و به این منظور باید نسبت به رفع نیازهای حمل و نقلی بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت ساکن و شناور تهران با حمایت کامل دولت اقدام شود.

حقّانی با اشاره به این که البته کمک دولت به تهران نباید تنها به حمایت از ناوگان حمل و نقل همگانی محدود شود، اظهار کرد: تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران است و دولت علاوه بر حوزه حمل و نقل عمومی در سایر حوزه ها از جمله خدمات شهری و نظافت شهر نیز باید هزینه های پایتخت بودن تهران را بپردازد.

وی با بیان این که سرنوشت تهران به سرنوشت ایران گره خورده و دولت باید به پایتخت توجه ویژه ای داشته باشد، تصریح کرد: در سیاست ها و رویکردهای مدیریت شهری باید به سمت و سویی حرکت کنیم که نه تنها در تامین هزینه های حمل و نقل عمومی، بلکه در تامین هزینه های سایر حوزه ها از جمله خدمات شهری نیز از دولت کمک بگیریم.

حقّانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف، گفت: با توجه به تاثیر مخرب استفاده از نمک در برف روبی شهر بر تاسیسات شهری و فضای سبز شهر باید مواد دیگری به جز نمک به منظور برف زدایی جهت باز کردن معابر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این که با حرکت در جهت استفاده از تکنولوژی های جدید در بحثخدمات شهری می توان به سمت حذف نمک در برف روبی شهر حرکت کرد، افزود: استفاده از مواد جایگزین هزینه های به مراتب بیشتری نسبت به نمک دارد و البته آسیب های به مراتب کمتری نیز نسبت به این ماده دارد.

حقّانی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر خود به اتفاق دکتر مختاباد دیگر عضو شورای شهر با اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه تهران و شمال ایران، اظهار کرد: در این دیدار به عنوان نمایندگان مردم تهران و به نمایندگی از شهروندان تهرانی، سال نو میلادی و تولد پیامبر رحمت و عطوفت را به ارامنه پایتخت و ارامنه سراسر کشور تبریک گفته شد.

وی با بیان این که همشهریان ارمنی، شهروندانی شریف، صلح طلب و مورد احترام سایر شهروندان و مورد حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: در جریان ۸ سال دفاع مقدس ارامنه ما پا به پای دیگر جوانان ایران دلاورانه در دفاع مقدس حاضر شدند و جمعی از آن ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و اجتماعی ارامنه تهران با سایر شهروندان، این مشترکات را نشانی از فرهنگ دیرین ایران و ارتباط مستحکم بین آحاد مردم کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما در تهران ارامنه را به عنوان یک اقلیت نمی بینیم بلکه این افراد به عنوان شهروندان درجه یک شهر هستند که بر اساس قانون و با رفاقت همراه با سایر همشهریان خود زندگی می کنند و شهر خود را به سمت جلو به پیش می برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز