خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ایام دهه فجر ارائه شد؛

تشریح عملکرد اتاق بازرگانی خراسان شمالی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۱۲۸

رئیس‌اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی گفت: اتاق بازرگانی‌خراسان‌شمالی در برگزاری دوره‌های آموزشی و بازاریابی و پذیرش و اعزام هیأت‌های تجاری و بازاریابی و جلب و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی و سایر عملکردها بین 34 اتاق بازرگانی استانها در ردیف اول و دوم قرار دارد.

محمد صمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با تبریک چهلمین سال پیرورزی انقلاب سلامی گفت: اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی بالقوه تجار و بازرگانان در زمینه صادرات و واردات کالا  نهایت تلاش خود را در راستای کمک به اقتصاد ملی و منطقه‌ای به کار گرفته و پیگیری‌های لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی به تاسیس  9 ساله اتاق بازرگانی خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: این اتاق در سطوح مختلف کاری اقتصادی، آموزشی و تحقیقات و پژوهش‌ها و بازاریابی و برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفی توانمندی‌های استان و‌جلب و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استان از لحاظ عملکرد به عنوان دومین استان در بین استان‌های کشور در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال معرفی شد.

افزایش 88 درصدی صادرات در سال جاری
وی افزود: اتاق بازرگانی خراسان شمالی  در برگزاری دوره‌های آموزشی و بازاریابی و پذیرش و اعزام هیأت‌های تجاری و بازاریابی و جلب و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و سایر عملکردها بین 34 اتاق بازرگانی استان‌ها در ردیف اول و دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که با وجود تحریم‌های مختلف علیه کشور محصولات استان خراسان شمالی و کشور به  30 کشور دنیا در حال صادرات است.

صمدی بیان کرد: درحال حاضر صادرات انجام گرفته این استان در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 88 درصد رشد دارد که این میزان تا پایان سال از صد درصد نیز می‌گذرد.

حل مشکلات 34 واحد تولیدی در کمیته قضایی اتاق بازرگانی استان 
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی حل مشکلات 34 واحد تولیدی در کمیته قضایی اتاق بازرگانی استان را از اقدامات موثر اتاق بازرگانی در سال جاری عنوان کرد و گفت:  دراین راستا تاکنون  14 جلسه کمیته قضایی در محل اتاق بازرگانی به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی طی سال جاری برگزار شد ه است  تا موانع موجود از قبیل مشکلات با بانک ها، بیمه و امور مالیاتی بررسی و رفع شود .

برگزاری حدود 30 دوره آموزشی در سال جاری 
وی  تجلیل از 11 صادرکننده برتر خراسان شمالی، برگزاری 30 دوره آموزشی، برگزاری سمینار تخصصی، آموزشی فرصت های تجاری و سرمایه‌گذاری کشور عراق در خراسان شمالی، پذیرش هیات تجاری 12 نفره آلمان به این استان و... را ازدیگر اقدامات اتاق بازرگانی در سال‌جاری عنوان کرد.

صمدی از کسب رتبه پنجم شورای گفت و گوی استان در بین استان‌های کشور خبرداد و گفت: در این راستا از ابتدای تشکیل شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی  در استان تاکنون 39 جلسه شورا برگزار شده که 9 جلسه آن در سال جاری بوده است.

اعزام هیات تجاری از استان خراسان شمالی به ترکمنستان در اواخر اسفندماه امسال
 رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، آلمان، هلند، افغانستان،عراق و... از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی در سال جاری اعلام کرد و از  اعزام یک هیات تجاری از استان خراسان شمالی به ترکمنستان در اواخر اسفندماه امسال خبرداد.

صمدی همچنین از راه اندازی   اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در تهران و بجنورد مرکز استان خراسان شمالی خبرداد و گفت: تشکیل اتاق مشترک ایران و ترکمنستان می‌تواند فعالیت‌ها در زمینه تسهیلات ویزا، روادید، توسعه اقتصادی، شرکت درنمایشگاه‌ها، پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری و بازاریابی و رفت و آمدهای تجاری را تسهیل دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز