خبرگزاری کار ایران

در نشست مصوبات دولت در مناطق زلزله‌زده مطرح شد:

انتقاد استاندار کرمانشاه از رفتار دوگانه برخی زلزله‌زدگان/کانکس می‌گیرند و در چادر تصاویر خود را منتشر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۹۷۵

استاندار کرمانشاه از رفتار دوگانه برخی از زلزله‌زدگان در استفاده از امکانات اسکان موقت در این استان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر دکتر نوبخت به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار داشت: در جریان اسکان موقت، سه هزار و 700 خانوار به جای کانکس وجه اجاره بها را دریافت کردند.

وی افزود: متاسفانه برخی از این افراد که وجه اجاره بها دریافت کرده‌اند تصاویر خود را زیر چادر منتشر و اعلام می‌کنند که هنوز کانکس تحویل نگرفته‌ایم.

بازوند در عین حال حساب مردم اصیل و نجیب مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه را از این افراد جدا دانست.

استاندار کرمانشاه همچنین با انتقاد از برخی افراد که سعی در دلسرد کردن مردم دارند، گفت: به تازگی نیز کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که یک نفر از زلزله زدگان سرپل ذهاب مدعی دریافت رب گوجه فرنگی تاریخ مصرف گذشته از سوی هلال احمر شده است.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که در بسته‌های غذایی توزیع شده توسط جمعیت هلال احمر اصلا رب گوجه فرنگی نبوده است.

بازوند در ادامه و با تاکید بر اینکه همه ما در مورد جان و سلامت مردم مناطق زلزله زده مسئول هستیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی به دوردست‌ترین روستاهای زلزله زده و بخصوص آن دسته از روستاها که خانه بهداشت آنها ویران شده است باید گشت پزشکی اعزام کند.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر اینکه برای امداد رسانی به زلزله زدگان باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، روند توزیع اقلام و سبدهای غذایی در مناطق زلزله‌ زده را مطلوب ارزیابی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نیاز مردم مناطق زلزله زده به سرویس‌های بهداشتی اشاره و اظهار کرد: تا 15 روز آینده 200 چشمه سرویس بهداشتی دیگر در شهر سرپل ذهاب احداث می‌شود.

بازوند در پایان از توزیع تعداد زیادی چادر به ارزش 830 میلیارد ریال در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تنها یک سوم از چادرهای ارسالی نصب شده است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز