خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان عنوان کرد:

تخریب واحدهای ناایمن با همکاری دستگاه قضایی

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۴۸۸

استاندار کرمان تاکید کرد: تخریب واحدهای ناایمن با همکاری دستگاه قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از کرمان، علیرضا رزم حسینی در ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهبنان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: صاحبان مکان‌های بزرگ و امن از جمله سالن‌های ورزشی در صورت اختصاص این مکان ها به محل اسکان زلزله زدگان، از سوی دولت مشمول دریافت هزینه خواهند شد.

وی با اشاره به وقوع اولین زمین لرزه در هجدک شهرستان راور در 10 آذرماه سال جاری بیان کرد: پس از آن سه زمین لرزه با شدت بیش از 6 ریشتر رخ داده است.

علیرضا رزم حسینی ادامه داد: براورد خسارت در ستاد مدیریت بحران استان برای مناطق زلزله زده شهرستان راور انجام و 201 میلیارد تومان در این زمینه تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان کوهبنان نیز بلافاصله ستاد مدیریت بحران تشکیل و تیم های امدادی به منطقه اعزام شدند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه تا پایان امشب باید توزیع چادر در کوهبنان و زرند انجام شود، تصریح کرد: ذخیره چادر در آینده نیز باید پیش بینی شود و در این رابطه پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

استاندار کرمان گفت: برآورد خسارت باید شامل واحدهای مسکونی، زیرساخت ها، میراث فرهنگی، پل ها، مدارس، بیمارستان ها، مراکز انتظامی و غیره باشد.

وی تصریح کرد: آواربرداری باید به نحوی انجام شود که مشکلی را برای مردم ایجاد نکند و در کنار آن وسایل خانه های زلزله زدگان نیز باید در مکان مناسب و با نظارت صاحبان آنها نگهداری شود.

رزم حسینی بیان کرد: تامین سوخت مورد نیاز برای گرمایش چادرها باید به صورت رایگان و با همکاری مسئولان مربوطه انجام شود که تاکنون نیز انجام شده است.

استاندار کرمان بر تامین زیرساخت های لازم برای زلزله زدگان در اسرع وقت تاکید و تصریح کرد: در زمان بروز زمین لرزه، اسکان افراد در محل های امن یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ آرامش مردم نیز در زمان بروز حوادث ضروری است، افزود: رصدهای تخصصی را در زمان بروز حوادث انجام می‌دهیم تا آرامش روانی مردم حفظ شود و در این رابطه با مخلان امنیت روانی مردم برخورد خواهد شد.

رزم حسینی به آغاز ساخت چهار هزار کانکس برای اسکان موقت در زمان بحران در این استان اشاره کرد و گفت: 60 دستگاه کانکس تاکنون در استان کرمان ساخته شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: پیشگیری راه اصلی مقابله با حوادث و آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه است و این اصل، در زمین لرزه‌های اخیر به خوبی مشاهد شد که ساختمان های نوساز و ایمن کمترین آسیب را داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز