خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد:

مسئولان دانشگاه آزاد افتخار کرسی‌های آزاداندیشی را حفظ کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۵۴۴

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در جشن روز دانشجو دانشگاه آزاد تاکید کرد: مسئولان دانشگاه آزاد افتخار کرسی‌های آزاداندیشی را حفظ کنند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در جشنی که به همین منظور در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، حضور یافت. 

وی ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۳۲ را یادآور روزی بزرگ و تاریخی دانست که دانشجویان برای استقلال و آزادی مملکت از جان شیرین خویش  گذشتند و امروز با گذشت ۶۴ سال از آن ایام هم چنان یاد و راهشان زنده و ماندگار مانده است.

نائب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: جان‌فشانی شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا در راه رسیدن به سه هدف  کسب استقلال و آزادی، مبارزه با استبداد سلطنتی و نفی سلطه خارجی و وابستگی به بیگانگان بود.

موحدی‌زاده تداوم راه شهدا را در گرو رسالت‌هایی دانست که امروز بر دوش دانشجویان است و گفت: آگاهی‌بخشی به جامعه و تولید علم و دانش و گسترش تحقیقات به منظور شناسایی و غلبه بر موانع رشد و توسعه کشور و شهرها، پاسداشت آزادی به عنوان پیش‌نیاز توسعه پایدار و موزون و رسالت دیگر دانشجویان نقد و بررسی کژی‌ها و نارسایی‌های برنامه‌ها و جامعه است. 

وی اهمیت اهداف و رسالت‌های فوق را در استقلال و آزادی که شعار اصلی مردم ایران در جریان انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ نیز بود، دانست.

نایب رییس شورای شهر مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی را پیشتاز  کرسی‌های آزاداندیشی معرفی کرد و اظهار داشت: کرسی‌های آزاداندیشی را مرحوم آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی پرورش دادند و مقام معظم رهبری با ضروری دانستن وجود آنها خواستار گسترش کرسی‌های آزاداندیشی در همه دانشگاه‌ها شدند و همه سلایق موجود در دانشگاه نیز روی آن اتفاق نظر دارند.

موحدی‌زاده به مسئولان فعلی دانشگاه آزاد توصیه کرد افتخار کرسی‌های آزاداندیشی را محفوظ نگه دارند و مطمئن باشند از این کار ضرر نخواهند کرد.

وی با اشاره به انباشت تجربه جنبش‌های اجتماعی و دانشجویی خصوصا در ۲۰ سال گذشته و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوم خرداد ۱۳۷۶ تصریح کرد: حرکت‌ها و مطالبات دانشجویی نباید در مسیر رادیکالیزم و تندروی قرار بگیرد؛ زیرا ضررهای آن به مراتب بیشتر از سودهای احتمالی آن است و منطقی‌تر و کم‌هزینه‌ترین راه آن است که قانون‌گرایی و مبارزه مسالمت‌آمیز را پیشه خود سازند.

نائب رئیس شورای شهر مشهد افزود: جریان‌هایی که قدرت و امکانات بیشتری در اختیار دارند، تصور نکنند که برای مقابله با رادیکالیزم به تقابل، ایجاد محدودیت، محرومیت دانشجویان از تحصیل و حصر و سخت‌گیری روی آورند، زیرا این شیوه جز به انفعال کشیدن دانشجویان و ناامیدی آنان از اصلاح امور هیچ نتیجه‌ای دیگری به دنبال نخواهد داشت و بزرگترین خطر آن است که سرمایه اجتماعی از هم گسسته و به سمت نابودی میل پیدا کند و این یعنی جامعه آبستن حوادث برگشت‌ناپذیر گردد.

موحدی‌زاده اضافه کرد: ما باید نگران گسترش آسیب‌های اجتماعی، فقر، فساد، ناکارمدی، تبعیض و بیکاری باشیم و عزم و اراده خود را برای برون‌رفت از شرایط نامناسب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کنونی تجمیع کنیم.

وی یادآور شد:از سوی دیگر دانشجویان منطقا باید بین آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی جمع به وجود آورند و در نتیجه به جای اینکه معضلات موجود تبدیل به تهدیدها و گسست‌های اجتماعی شود، آن را تبدیل به فرصت‌های رشد و رفاه و توسعه کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز