خبرگزاری کار ایران

با حضور هیاتی از دانشگاه مالزیایی؛

نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه پوترا مالزی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۳۸۴

نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه پوترا مالزی جهت عقد قرارداد همکاری‌های علمی و تحقیقاتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام، اظهار کرد: همه‌ ما به تمدن بزرگ کشورهای آسیایی که مهد تمدن بشر بوده‌اند افتخار می‌کنیم .

وی گفت: علم پزشکی در ایران امروز پیشرفت قابل توجهی داشته است و پیشینه‌ این علم در جهان با نام ابوعلی‌سینا و محمدبن زکریای رازی گره خورده است .

استاندار ایلام با بیان اینکه رنسانس اروپا دو نتیجه‌ مهم یعنی انقلاب علم در اروپا و گسترش نواستعمار در کشورهای آسیایی را در پی داشت و متاسفانه نتیجه‌ دوم موجب شد کشورهای آسیایی و اسلامی عقب بمانند .

سلیمانی تاکید کرد: انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی ایران موجب تحولات بزرگی در ایران شد و امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در عرصه انرژی‌های نو، هسته‌ای هستیم .

وی به صفر رسیدن مرگ و میر مادران و کودکان ، مهار کامل پیشگیری از بیماری‌های واگیردارو اجرای طرح تحول نظام سلامت را از موفقیت‌های پزشکی ایران عنوان کرد و گفت: امیدواریم بهره‌گیری از تجربیات پزشکی دو کشور زمینه‌ی ارتقاء دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و پوترا را بیش از پیش فراهم کند .

دکتر علی دل‌پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم با بیان اینکه یکی از اففتخارات جمهوری اسلامی گسترش روابط سیاسی، علمی و فرهنگ یبا کشورهای اسلام یاست و مالزی در این زمینه در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد .

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با 150 نفر عضو هیئت علمی، 2500 نفر دانشجو و 5 دانشکده و با سابقه‌ی یک ربع قرن فعالیت توانسته بیش از 6000 نفر محقق را تربیکت و سهمی بسزا در گسترش بهداشت داشته باشد .

پروفسور داتین پادوکا اینی رئیس دانشگاه پوترا هم ضمن قدردانی از استقبال مسئولان استان، هدف از این سفر را انعقاد قراردادهای همکاری با هدف ارتقاء آموزش و پژوهش دوجانبه دانست و گفت: ابن سینا در مالزی کاملا شناخته شده است و در وزارت علوم نیز یکی از سالن‌های جلسات به نام این دانشمند شهیر نامگذاری شده است .

وی وجود دانشجویان موفق ایرانی را در این دانشگاه مایه‌ افتخار دانست و گفت: دکتر سبحان غفوریان دانشجوی ایلامی دانشگاه ما از جمله این افراد است.

اینی تصریح کرد: دانشگاه پوترا از بین 26 هزار دانشگاه در رتبه‌ 229 قرار دارد و تاکنون با 182 دانشگاه و موسسه خارجی معتبر قرارداد همکاری امضاء کرده است .

رئیس دانشگاه پوترا با اشاره به تحصیل 1700 دانشجوی خارجی از 36 کشور مختلف در این دانشگاه گفت: این دانشگاه در طول امسال یا سال آینده دانشجویانی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام را پذیرش خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز