خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای ۲۷ کشور؛

فاز نخست بندر شهید بهشتی نیمه‌اول آذر افتتاح خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۱۹

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با حضور وزرای حمل و نقل 27 کشور نیمه‌اول آذرماه افتتاح خواهد شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد راستاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چابهار اظهار داشت: از وزیران حمل و نقل27 کشور جهان از جمله ترکیه، افغانستان، روسیه، پاکستان، ژاپن، هندوستان و 21 کشور دیگر برای حضور در مراسم افتتاح فاز نخست بندر چابهار دعوت به عمل آمده است.

وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور، دارای ظرفیت‌های قابل توجهی برای ترانزیت کالا بین جنوب شرق آسیا و آسیای میانه است.

وی افزود: فاز اول بندر چابهار با کاربری پایانه کانتینری و پایانه کالاهای چند منظوره احداث شده و در مجموع میزان سرمایه گذاری های احداث این دو پایانه یک میلیارد دلار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی‌خاطرنشان کرد: 203 هکتار استحصال اراضی دریا، احداث هزار و 650 متر موج‌شکن در قالب فاز یک بندر چابهار، احداث 5 پست اسکله به طول هزار و 700 متر از جمله اقداماتی است که در فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار انجام شده است.

وی تصریج کرد: عمق آبخور بندر چابهار 16.5 متر است که بزرگترین عمق در بین بنادر ایران است.بخش عمده ای از تجهیزات بندر چابهار آماده بهره برداری بوده و بخش دیگر آن را شرکت هندی IPGL تامین می‌کند .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: مجموعا 32 دستگاه با اعتبار 85 میلیون و 286 هزار دلار برای سرمایه گذاری هندوستان برای بندر شهید بهشتی چابهار آماده سازی شده است.

راه اندازی صنعت بانکرینگ در بندر چابهار 

راستاد افزود: یکی از پیش نیازهای راه‌اندازی صنعت بانکرینگ(سوختگیری کشتی‌ها) در بندر چابهار، توسعه زیرساخت های بندری بوده که این زیرساخت ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار می‌تواند سهم بخصوصی در بازار بانکرینگ را به خود اختصاص دهد، اذعان داشت: با توجه به توسعه زیرساخت های بندر چابهار فعالیت‌های جدید بانکرینگ در این بندر اقیانوسی کشور شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی فاز نخست بندر چابهار، خاطرنشان کرد: با راه اندازی اولین فاز بندر شهید بهشتی چابهار و ایجاد ظرفیت در آن، کشتی‌های مسافربری و باربری می‌توانند سوخت‌گیری خود را در بندر چابهار انجام دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه 63 هکتار محوطه‌های بتن‌ریزی شده در قالب بارانداز و پسکرانه با مدرترین فناوری‌ها در بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد شده، اظهار داشت: امیدواریم با تجهیز بندر چابهار به فناوری‌های مدرن، این بندر به یکی از مدرترین بنادر کشور و منطقه تبدیل شود که نقش‌آفرینی ویژه‌ای در زمینه ترانزیت دریایی ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز