خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از 155 طرح اقتصاد مقاومتی در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۲۲۷

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از بهره‌برداری از 155طرح اقتصاد مقاومتی در این شرکت از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.

به گزارش ایلنا، احد فتوحی در بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرک صنعتی  بزرگ شیراز که با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام شد افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 1130نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: براساس هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال بیش از 300طرح اقتصاد مقاومتی با اشتغال 2800نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از نیمی از برنامه هدف در نیمه نخست امسال محقق شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه روند ثبت نام و پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های صنعتی درحال انجام است گفت:  ازخرداد امسال تاکنون 1177واحد تولیدی و صنعتی در استان فارس در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون درخواست‌های 418واحد صنعتی در کارگروه استانی بررسی و 19واحد نیز موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در طرح رونق تولید که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  اجرا می‌شود تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد انجام می‌شود.

فتوحی ،کمک به حفظ اشتغال، افزایش تولید بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط‌، راه‌اندازی نیمه‌تمام تولیدی و تقویت تحرک اقتصادی از طریق منابع بانکی را از مهم‌ترین اهداف طرح رونق تولید اعلام کرد و گفت:بنگاه‌های تولیدی و صنعتی که به علت محدودیت در تامین نقدینگی امکان فعالیت ندارند با دریافت تسهیلات ضمن ایجاد اشتغال مجدد و افزایش حداقل 10درصد تولید نسبت به سال قبل، تا پایان سال به چرخه تولید و صنعت باز می گردند و واحد های دارای پیشرفت بیش از 60درصد نیز متعهد به راه اندازی طرح خود تا پایان امسال خواهند شد .

وی با بیان اینکه این تسهیلات پس از تایید کارگروه های استانی اختصاص می یابد گفت:بر اساس دستور‌العمل امسال، بنگاه های کوچک تا سقف 10میلیارد ریال،بنگاه های متوسط تا 30میلیارد ریال و برای طرح های نیمه تمام بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی نیز تا سقف 20میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اولویت اصلی پرداخت تسهیلات را بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسطی  اعلام کرد که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و توان مدیریت و بازار مشکل و مانعی برای راه‌اندازی و افزایش تولید نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز