خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

نقش‌ کارآفرینان زنجانی در اقتصاد غذایی کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۸۸۲

جوانان زنجانی با دست‌های پرتوان و رویش اندیشه‌های کارآفرین خود تفکر ما می‌توانیم را در راستای تحقق شعار سال‌جاری معنا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سال‌جاری  به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده‌است، در راستای این امر مهم و با توجه اقتضای شرایط فعلی ایران اسلامی  با اندکی تدبر می‌توان به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی پی‌برد، که چه میزان این مورد   در کشور  مهم واساسی است.

با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید مسئولان، مردم نیز به اهمیت موضوع پی برده و تلاش خود را برای مقاومتی کردن اقتصاد به کار بردند.

در این بین می توان به نقش کارآفرینان در مقاومتی کردن اقتصاد و تلاش برای عدم  وابستگی کشور به واردات کالاهای مورد نیاز جامعه بویژه اهمیت این موارد در حوزه امنیت غذایی اشاره کرد، به گونه ای که امروزه شاهد راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی از سوی کارآفرینان در استان زنجان در این خصوص هستیم.

نا گفته پیداست  مسئولان استان زنجان،  نیز تلاش برای حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی را در اولویت اول فعالیتهای خود قرار داده اند و در این میان بسیج سازندگی استان زنجان هم به عنوان یکی از نهادهای حمایت کننده از طرح های اقتصاد مقاومتی در حد توان در این زمینه گام هایی موثربرداشته است.

در این زمینه صاحبان رسانه استان زنجان برای به تصویر کشیدن این مهم  واشاعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ازهمت والای کارآفرینان به دعوت بسیج رسانه از چند طرح اقتصاد مقاومتی بازدید کردند.این بازدیدها از یک مرکز پرورش قارچ که به همت الهام حسنلو  بعنوان کارشناس کشاورزی بود که از سال 91 طرح خود را به راه انداخته است . 

نقش‌ کارآفرینان زنجانی در اقتصاد غذایی کشور

این کارآفرین موفق که از بسیج سازندگی برای اجرای طرح خود تسهیلات 30 میلیوون تومانی دریافت کرده است در خصوص طرح خویش ، گفت: طرح پرورش قارچ در 2 سالن انجام می شود و با راه اندازی این طرح پنج نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار مشغول شدند.

حسنلو با بیان اینکه قارچ‌های تولیدی علاوه بر زنجان در شهرهای میانه، تبریز، ارومیه و بیجار پخش می‌شود، گفت: متاسفانه سرانه مصرف قارچ در زنجان پایین است و همین مساله موجب شده تا قارچ‌های تولیدی در شهرهای دیگر توزیع شود.

وی ، ادامه داد: 35 واحد پرورش‌دهنده قارچ در استان زنجان فعالیت می کنند و جوانانی که به دنبال کارآفرینی هستند می توانند با شناسایی بازارهای فروش نسبت به شروع یک کسب و کار جدید در این حوزه اقدام کنند.

در ادامه از بازدید اصحاب رسانه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی از یک  گلخانه پرورش توت فرنگی جمال امانی به عنوان کارآفرین بعدی،  گفت: در سال 91 مجوز این گلخانه صادر شد و در اواخر سال92 به عنوان دومین گلخانه تولید توت فرنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

امانی دراین خصوص ، افزود: با راه‌اندازی این گلخانه برای هفت نفر به صورت مستقیم و برای 15 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی

ایجاد شده است.

.نقش‌ کارآفرینان زنجانی در اقتصاد غذایی کشور

کارآفرین زنجانی با بیان اینکه 25 تن توت‌فرنگی در هر دوره برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: به جهت نبود بازار مناسب در زنجان، محصول برداشت شده برای فروش به تهران ارسال می‌شود.

مجتمع صنایع غذایی «ب روز» آخرین طرح اقتصاد مقاومتی بود که نمایندگان رسانه‌های استان زنجان، از آن بازدید کردند، این مجتمع به همت بهروز مرصعی راه‌اندازی شده‌است و به عنوان تنها واحد شست وشوی محصولات کشاورزی با گاز ازن محسوب می‌شود.

در این مجتمع غذایی برای 23 نفر اشتغالزایی مستقیم و برای 44 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد شده‌است.

بهروز مرصعی،  با 30 سال سن در سال 93 این مجتمع را راه‌اندازی کرده‌است و تلاش می‌کند تا فاز دوم این مجتمع را هم به راه اندازد تا اقدامات مربوط به خشک کردن سبزیجات و میوه‌جات با دستگاه خشک کن و بسته بندی گیاهان دارویی در این فاز انجام شود.

مرصعی ، با بیان اینکه با راه اندازی فاز دوم این مجتمع برای هشت نفر اشتغالزایی انجام می‌شود، تصریح کرد: با 110 میلیون تومان سرمایه اولیه این مجتمع راه‌اندازی شده‌است و اکنون سرمایه موجود به 600 میلیون تومان رسیده‌است.

نقش‌ کارآفرینان زنجانی در اقتصاد غذایی کشور ا

این مجتمع در سال 95 به عنوان واحد نمونه سال انتخاب شده است.

گزارش: زهرا ملابابایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز