خبرگزاری کار ایران

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری تهران:

دهیاران در جذب نیرو، ضوابط و قوانین را ملاک عمل قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۳۴۲

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری تهران گفت:دهیاران در روستاهای استان تهران،در ارتباط با جذب نیرو،قوانین و ضوابط مربوطه را لحاظ کنند.

به گزارش ایلنا، رحیم سلیمانی راد، مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری تهران در همایش مدیریت روستایی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی که با حضور دهیاران استان تهران و جمعی از مسئولان کشوری و محلی در فرهنگسرای بعثت شهرستان ملارد برگزار شد، ضمن اشاره به نقش تعیین کننده شوراهای روستایی و دهیاری ها در پیشرفت و شکوفایی روستاها اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید،حمایت از مناطق روستایی بصورت فزاینده ای افزایش یافته و انتظار می رود مدیریت روستایی در حوزه های روستایی ، از این فرصت در راستای پویایی و بالندگی حوزه تحت مدیریتی خود، به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

وی افزود: در کنار فرصت‌های بی شماری که در عرصه روستایی استان تهران قابل احساس است، برخی مشکلات و کاستی ها نیز وجود دارد که باید برای رفع و مدیریت آن از سوی دهیاری ها،توجه و تلاش هرچه بیشتری لحاظ شود.

سلیمانی راد گفت: یکی از این موارد و نواقص، به عدم آشنایی و آگاهی برخی از مدیران روستایی به مناسبات میان شوراها و دهیاری ها و بالعکس باز می گردد که با مطالعه هر چه دقیق تر می توان این نارسایی را مرتفع کرد و به تبع با کسب اطلاع از کیفیت قانونی مراودات و تعاملات مذکور، اشراف دقیق تری به نحوه همکاری ها و شرح وظایف مطروحه حاصل خواهد شد.

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری تهران عنوان کرد:نقیصه بعدی، به حوزه جذب نیرو توسط دهیاری ها معطوف می شود که باید با دقت نظر هر چه بیشتر تلاش شود قواعد و ضوابط قانونی و مصرح دراین خصوص رعایت شود.

وی گفت: بعضا نیروی یک دهیاری با جمعیت روستایی 5 هزار نفری از یک دهیاری با جمعیت روستایی با 7 هزار نفر،بیشتر است که لزوم پیشگیری از این عدم توازن احساس می شود.

سلیمانی راد عنوان کرد:دهیاران مکلف و موظف هستند ضوابط و چارچوب های قانونی را در جذب نیرو لحاظ کنند در غیر اینصورت غفلت و کم توجهی به این قوانین می تواند دهیاران را از حیث اداری و قانونی دچار مشکل سازد.

وی در خاتمه یادآور شد: از دهیاران تقاضا می کنیم نسبت به شناسایی کارآفرینان برتر در روستاهای تحت مدیریتی خود نیز، اقدامات لازم را عملیاتی کنند که قطعا این شناسایی و تلاش برای معرفی آنها به جامعه، در ایجاد انگیزه کارآفرینی و الگوسازیِ، تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز