خبرگزاری کار ایران

در آستانه انتخاب شهردار مطرح شد؛

نامه سرگشاده فعالان سیاسی به اصلاح طلبان شورای شهر تبریز

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۷۵۸

بیش از ۱۶۰ نفر از روسای احزاب، کنشگران سیاسی و فعالان ستادی اصلاح طلب استان آذربایجان شرقی خواستار پایبندی کامل اعضای منتخب شورای شهر پنجم تبریز از لیست امید به میثاق جمعی اصلاح‌طلبان شدند.

به گزارش ایلنا، در میان امضا کنندگان این نامه سرگشاده نام برخی از بزرگان اصلاح‌طلب در آذربایجان شرقی، روسای برخی از احزاب، تعدادی از فرمانداران، مدیران کل و بخشداران اصلاح طلب به چشم می‌خورد.

متن نامه سرگشاده‌ای که فعالین اصلاح طلب تبریز خطاب به اعضای لیست امید شورای شهر نوشته‌اند به شرح زیر است:

اعضای محترم اصلاح طلب شورای پنجم کلان شهر تبریز؛

نتایج انتخابات۲۹اردیبهشت برای ما اصلاح طلبان شادکامی دو چندانی داشت. جناب آقای روحانی، رئیس جمهور محبوب‌مان با رایی قاطع و کم نظیر برای دومین بار به ریاست قوه اجرایی مملکت رسیده بود. درکنار آن برای نخستین بار، دوستان وهمفکرانی چون شما از لیست واحد امید توانسته بودید رویداد بی‌نظیری را در تبریز رقم بزنید و اکثریت کرسی‌های شورای شهر را بدست آورید.

غیبت چندین دوره‌ای اصلاح طلبان از شورای شهر و شهرداری تبریز خسارات زیادی را چه از نظر کار‌شناسی وچه از منظر اعتبار وجایگاه به این نهاد وارد کرده بود. توالی رویدادهای تلخ و آزاردهنده، ضربات جبران ناپذیری را به نام وآوازه تبریز همیشه پابرجا نواخته بود. با تدبیر وکیاست بزرگان اصلاحات گرد آمدیم و هرجا که توانستیم، بر ضرورت تدوین لیست واحد از نامزدهای اصلاح طلب پای فشردیم. با شنیدن هر خبر ناگواری از رد صلاحیت عزیزی از عزیزانمان بغض کردیم و با رسیدن هر مژده‌ای از تایید صلاحیت‌شان، شادمانه هلهله کردیم.

اصلاحات را بیش از یک جنبش سیاسی، یک مکتب اخلاقی می‌دانستیم. بنابر این بر ضرورت انعقاد میثاقی جمعی برای وفاداری به مبانی فکری اصلاحات وخرد جمعی و مصالح کلی، تاکید کردیم و نمایندگان خود را به شورای سیاست گذاری فرستادیم تا با چنین پیش شرطی، به تدوین فهرست همت گمارند. دوستان و همراهان چندین ساله خود را که به فهرست نهایی راه نیافتند، بر اساس همین میثاق و پیمان به انصراف و تلاش برای تقویت فهرست واحد ترغیب کردیم. با امیدی در دل، نوایی بر لب و فهرستی در دست، به ستادی به وسعت یک شهر برای شما تبدیل شدیم. همه می‌دانیم که اگر نبود شوری که نام و یاد اصلاحات در دل‌ها می‌انگیزد و تلاشهای بی‌اجر ومنت اصلاح طلبانی که فضای حقیقی و مجازی و رسانه‌ای را سرشار از عطر و بوی لیست امید ساختند، در مقابل لشکری از رقیبان کارآزموده و بهره‌مند از پشتیبانی‌های نجومی؛ کاری از پیش نمی‌رفت.

ولی به فضل الهی و به لطف و آزادگی مردمی غیرتمند، چنان نتیجه‌ای بدست آمد که مستاجران خود مالک پندار همیشگی شورا؛ تا چندین هفته از هضم آن عاجز شدند و بازشماری چند باره صندوق‌ها را خواستار شدند!

می‌دانیم که کار دشواری در پیش دارید. مشکلاتی فراوان از گذشته انباشته شده و انبوهی از مطالبات پاسخ داده نشده و نیروی انسانی متورم شده وگره بر روی گره، برایتان به میراث مانده است. شاید مصیبت بار‌تر از همه، دست‌های آلوده‌ای بر منابع شهر گشاده شده و مذاق‌هایی به سوء استفاده از اموال مردم عادت کرده است. همان‌ها که یک شبه رسانه‌ها به راه می‌اندازند و افراد ذینفوذ را به تحرک بر می‌انگیزند و وعده‌ها می‌دهند و مصلحت‌ها یادآوری می‌کنند و به مذاکره فرا می‌خوانند.

ما دوستان پریروز و حامیان دیروز و مدافعان امروزتان را خوب می‌شناسید. بسیاری از ما سرمایه عمر وجوانی خود را بخاطر دفاع از آرمانهای اصلاحات بذل کرده‌ایم. نه دست یافتن به منفعتی و نه جلوگیری از ضرری، ما را نتوانسته است از پیگیری مطالبات حق مدارانه و عدالت طلبانه اصلاحات بازدارد. بر سر میثاقی که با شما بسته بودیم ماندیم. امروز هم با درک شرایط دشواری که از مدیریت فعلی شورا و شهرداری تبریز برایتان به میراث خواهد ماند، آستین‌ها را برای هرگونه کمک برای رفع مشکلات شهر و مردم گرانقدرش بالازده‌ایم ودر کنارتان هستیم. فقط یک تقاضا از شما داریم «. بر سر عهدی که با ما و شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و مردم بسته‌اید استوار بمانید».

چنان شهرداری انتخاب کنید که باشان واعتبار وجایگاه لیستی که بنام اصلاحات مطرح شده است مطابقت داشته باشد. هیچ مصلحتی بالا‌تر از پافشاری بر حقیقت نیست! با رایی که برای انتخاب رئیس شورا و شهردار می‌نویسید امید را و اصلاحات را معنا کنید و راه را برای تکرار‌های بعدی هموار‌تر سازید. به یاد داشته باشید که این تکیه وتاکید به حضور اصلاح طلبان بود که اجازه حضور اغیار را در لیست امید نداد و عرصه را برای حضور ونقش آفرینی شما فراهم نمود. اینک شما نیز با رای به شهرداری اصلاح طلب، ریشه دار و کارآمد عرصه را برای تحقق اراده مردم تبریز و تجسم پیام رای تبریزیان هموار کنید.

هستیم،

بر‌‌ همان عهدی که بستیم...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز