خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد

اقامتگاه‌های بوم گردی اصفهان به 200واحد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۳۸۰

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت : یکی از سیاست‌های سازمان اعطای تسهیلات ویژه بر اساس تفاهم‌نامه بین میراث فرهنگی و گردشگری با بانک کارآفرین است که در این راستا بیش ازیک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بسیار پایین در اختیار فعالان این بخش قرار می گیرد.

 فریدون الله یاری در گفت‌گو با ایلنا  بیان اینکه تعداد اقامتگاه‌های فعال در استان اصفهان بیش از 200 عدد است، : در جهت توسعه فعالیت‌های روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته اقدامات لازم در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان قرار گرفته است در حالی که فعالیت‌های بوم گردی مختص بخش خصوصی است.

فریدون الله یاری، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ با توجه به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»  یکی از حوزه هایی که می‌توانست در مناطق کمتر توسعه یافته تحرک اقتصادی به وجود آورد، توسعه اقامتگاه بوم گردی بود که با فعالیت 155 اقامتگاه بوم گردی در سال گذشته با سیاستگذاری ها و برنامه ریزی هایی که در استان پیگیری شد، تعداد اقامتگاه های بوم گردی در سال ۹6 به 200 واحد گسترش یافته است.

فریدون الله یاری ضمن اشاره به شعار سال 96 مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال اظهار داشت: حوزه اشتغال در سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان و توزیع مناسب آن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ضمن اشاره به طبیعت‌گردی و وجود ظرفیت بوم‌گردی در استان اصفهان افزود: در سال 95 تعداد بیش از 155 اقامتگاه بوم‌گردی در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید و رتبه نخست در این زمینه را در کشور به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز