خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن خبر داد:

کشف و ضبط اشیاء تاریخى-فرهنگى میلیاردى در چهار محال و بختیارى

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۸۰۳

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن استان چهارمحال بختیاری گفت: اخیرا گزارش های جداگانه‌ای از سوی پلیس استان چهارمحال و بختیاری و همچنین پلیس آگاهی شهرستان بن مبنی بر فعالیت افرادی درشهرستان بن در امر نگهداری ، خرید و فروش اشیاء عتیقه به دادستانی شهرستان بن دریافت شده بود.

" محمدرضا سیاهپور" به ایلنا از یاسوج گفت: با توجه به حساسیت موضوع و اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور است به قید فوریت دستورات لازم توسط دادستانی صادر شد.

وی در ادامه اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی مامورین پلیس آگاهی استان و شهرستان به نتیجه رسید و در عملیات های جداگانه ای حدود 10 شی مشکوک به عتقیه کشف شد که با استعلام صورت گرفته از مراجع ذیربط مشخص شد سه شىء شامل فیل سنگی تزئیین شده با روکش طلا و گلدان شکسته کوچک و لیوان سفالی دارای ارزش تاریخی-فرهنگی و  متعلق به دوره اسلامی و صفویه است.

این مقام‌قضایی استان چهارمحال بختیاری با بیان این که این اشیا متعلق به دوره اسلامی و صفویه است، اظهار داشت: تعیین دقیق ارزش ریالی این اشیاء به علت منحصر به فرد بودن قابل تعیین نبوده و در آخر گزارش پلیس آگاهی قید شده که این متهمین قصد فروش چند میلیارد تومانی این اشیا را داشته اند.

سیاهپور گفت: پس از تشکیل پرونده قضایی و انجام تحقیقات کافی و استعلام صورت گرفته از مراجه ذیربط متهمین احضار و وفق مقررات به اتهام آن ها رسیدگی گردید و پروندهی قضایی آن ها آماده تصمیم نهایی است و اشیای مذکور نیز وفق مقررات به مرجع ذیصلاح ( اداره میراث فرهنگى و گردشگرى) تحویل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز